• Popetot

RMC Malmö

mileythebunny skrev 2018-01-01 15:33:35 följande:

Jag har också läst att de har lägre resultat än många andra kliniker (men inte sämst) och ska jag vara helt ärlig så gör det mig orolig. Jag fattar egentligen inte varför det är så stor skillnad i resultaten, behandlingarna ser ju ungefär likadana ut och Malmö är ju ett stort sjukhus som borde kunna vara konkurrenskraftigt när det gäller duktiga läkare etc, men jag vet inte. Jag försöker att tänka positivt och tar det som det kommer. Vi bor i Malmö så är ju ändå inte aktuellt att gå någon annanstans så länge vi gör de landstingsfinansierade försöken.

Vad gäller bemötandet har vi ju bara varit där en gång, sen pratat flera ggr i telefon. Sköterskorna har varit helt underbara, verkligen. Läkaren var sval i bemötandet under själva mötet, men hon var mjukare och mer empatisk under ultraljudet.

Jag bryr mig inte jättemycket om hur hon är, så länge hon är en grym ivf-läkare, så kan bara hoppas att det är så...

Vore kul att följas åt och höra hur du upplever kliniken och personalen när du varit där.

Ramlade in här av lite nyfikenhet. Jag fick mina barn med hjälp av rmc. Liten tanke; De allra flesta gör ju sina landstingsförsök först (dvs på rmc). Lyckas man inte så kanske man söker sig privat. Så egentligen inte konstigt att rmc har sämre resultat. De gör ju allt förarbete. Lär känna hur din kropp reagerar på hormoner etc. Om man sen vänder sig till det privata får de ju veta vad som funkat eller inte tidigare. Helt andra förutsättningar med andra ord och därmed bättre resultat? Hur som, jag hoppas att ni här inne lyckas bra och får era efterlängtade barn.
  • Popetot
    mileythebunny skrev 2018-02-12 10:48:26 följande:

Hej! Nja, det gick tyvärr inte vägen denna gången. Jag fick ju ett embryo insatt den 19/1 men mensen kom långt innan testdagen. Så det blir att ta nya tag i vår. Vi fick ingenting till frysen så vi börjar om från början med nytt ägguttag. Nu väntar vi tills nästa mens kommer och hoppas få klartecken att gå igång då. Vi gör det långa protokollet, så det blir äggplock tidigast i mitten-slutet av april...känns som en evighet bort...men vem vet, det kanske blir ungefär samtidigt som er!

Såvida det inte funkar för er med Letrozolen, såklart. Hur känns det, hur går det för er?

Oj såg nu att det inte gått vägen denna gång. Hoppas ni inte upplevde mitt svar som okänsligt. Jag vet hur denna jävla karusell är. Håller tummarna för att det ska gå bättre nästa gång <3
  • Popetot
    Sparkles1 skrev 2018-08-07 10:51:33 följande:

Hej! Hoppas att någon fortfarande är kvar i tråden :)

Jag anmälde mensstart i söndags men fick inte börja med sprutorna pga att de inte har lediga tider för äggplock på rmc när det skulle vara dags. I meddelandet jag fick till svar så skriver de att de kan neka en att starta i tre månader. Är det någon av er som fått vänta så länge? Såg att någon fått börja direkt och det känns ju väldigt positivt, men jag är så rädd för att få upp förhoppningarna för mycket om det är mer regel än undantag att man får vänta 3 månader...

I övrigt känner jag att RMC har varit bra och trevliga mot mig och min sambo :)

Första gången fick vi starta direkt. Andra och tredje (som blev lyckogången) fick vi starta på tredje gången. 3 månader tror jag inte de nekar. 2 gånger sen blir du lovad start den tredje. Så var det på "vår tid" för 1-1,5 år sedam.
Svar på tråden RMC Malmö