RMC Malmö
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Skulle också vilja veta det. Min remiss skickades för flera veckor sedan man inte hört något ännu.
Hej!
Remiss skickades till rmc för ett par månader sen pga att jag har endometrios och min läkare tycker det är direkt olämpligt att ens försöka bli gravid på egen hand. Jag har redan fått lämna blodprover och vi har vårt första besök om två veckor. Nån som har koll på vad som händer då? Kommer de utreda mannen något? Står redan på den nedreglerande behandlingen då jag har den för endometriosen, så borde automatiskt bli långt protokoll. När tror ni vi kan vara igång med första behandlingen? :)
Skulle också vilja veta det. Min remiss skickades för flera veckor sedan man inte hört något ännu.
Nej ingenting. När skickades er remiss?
Har redan ringt och de har fått remissen så brevet kommer nog snart. Utredingen är redan klar. Äter letrozol nu fram till ivf så hoppas på att det inte ska behövas ivf.
Lycka till, uppdatera gärna om hur infomötet gick till.
Har redan ringt och de har fått remissen så brevet kommer nog snart. Utredingen är redan klar. Äter letrozol nu fram till ivf så hoppas på att det inte ska behövas ivf.
Lycka till, uppdatera gärna om hur infomötet gick till.
jag har ingen egen ägglossning men den har precis kommit igång nu tack vare Letrozol och Ovitrelle, därav känner jag att jag gärna vänta med ivf till hösten så jag får ge min egna ägglossning några chanser.
Efter att ha försökt få barn i två år utan resultat (oförklarligt barnlösa) så trodde vi att vi skulle få börja med IVF. Men efter första mötet på RMC Idag bestämdes det insemination. Jag kan tyvärr inte se något positivt med det med tanke på de dåliga oddsen jämfört med IVF. Är det någon mer här som är oförklarligt barnlös som ändå fått IVF, eller har ni också fått göra insemination?
Efter att ha försökt få barn i två år utan resultat (oförklarligt barnlösa) så trodde vi att vi skulle få börja med IVF. Men efter första mötet på RMC Idag bestämdes det insemination. Jag kan tyvärr inte se något positivt med det med tanke på de dåliga oddsen jämfört med IVF. Är det någon mer här som är oförklarligt barnlös som ändå fått IVF, eller har ni också fått göra insemination?
Vi fick också, efter att ha försökt i 2 år och blivit diagnostiserade som oförklarligt barnlösa, börja med insemination. 3-5 ggr tyckte dom innan vi skulle få gå vidare med ivf. I efterhand fick jag dock reda på att de redan vid första ultraljudet kunde se en cysta, misstänkt chokladcysta som man kan få vid endometrios. Efter 3 inseminationer plus en som avbröts då de krocka med helg, planerade de vidare för ivf. Parallellt med ivf behandling fick jag senare diagnosen endometrios som högst teoligt är orsaken till barnlöshet. Så i vårt fall va inseminationerna troligen onödigt att börja med. Men deras policy va att vid oförklarligt, ej så hög ålder hos paret, kanske ngt mer var de att börja med insemination.
Hej! Hoppas att någon fortfarande är kvar i tråden :)
Jag anmälde mensstart i söndags men fick inte börja med sprutorna pga att de inte har lediga tider för äggplock på rmc när det skulle vara dags. I meddelandet jag fick till svar så skriver de att de kan neka en att starta i tre månader. Är det någon av er som fått vänta så länge? Såg att någon fått börja direkt och det känns ju väldigt positivt, men jag är så rädd för att få upp förhoppningarna för mycket om det är mer regel än undantag att man får vänta 3 månader...
I övrigt känner jag att RMC har varit bra och trevliga mot mig och min sambo :)
Hej! Hoppas att någon fortfarande är kvar i tråden :)
Jag anmälde mensstart i söndags men fick inte börja med sprutorna pga att de inte har lediga tider för äggplock på rmc när det skulle vara dags. I meddelandet jag fick till svar så skriver de att de kan neka en att starta i tre månader. Är det någon av er som fått vänta så länge? Såg att någon fått börja direkt och det känns ju väldigt positivt, men jag är så rädd för att få upp förhoppningarna för mycket om det är mer regel än undantag att man får vänta 3 månader...
I övrigt känner jag att RMC har varit bra och trevliga mot mig och min sambo :)
Första gången fick vi starta direkt. Andra och tredje (som blev lyckogången) fick vi starta på tredje gången. 3 månader tror jag inte de nekar. 2 gånger sen blir du lovad start den tredje. Så var det på "vår tid" för 1-1,5 år sedam.