RMC Malmö
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Hur har det gått för dig?
Jag ska påbörja dubbelkur av Letrozol på torsdag och ev. ta en Ovitrellespruta. Remiss till rmc skickas i början av mars troligtvis.
Jag har också läst att de har lägre resultat än många andra kliniker (men inte sämst) och ska jag vara helt ärlig så gör det mig orolig. Jag fattar egentligen inte varför det är så stor skillnad i resultaten, behandlingarna ser ju ungefär likadana ut och Malmö är ju ett stort sjukhus som borde kunna vara konkurrenskraftigt när det gäller duktiga läkare etc, men jag vet inte. Jag försöker att tänka positivt och tar det som det kommer. Vi bor i Malmö så är ju ändå inte aktuellt att gå någon annanstans så länge vi gör de landstingsfinansierade försöken.
Vad gäller bemötandet har vi ju bara varit där en gång, sen pratat flera ggr i telefon. Sköterskorna har varit helt underbara, verkligen. Läkaren var sval i bemötandet under själva mötet, men hon var mjukare och mer empatisk under ultraljudet.
Jag bryr mig inte jättemycket om hur hon är, så länge hon är en grym ivf-läkare, så kan bara hoppas att det är så...
Vore kul att följas åt och höra hur du upplever kliniken och personalen när du varit där.
Hej! Nja, det gick tyvärr inte vägen denna gången. Jag fick ju ett embryo insatt den 19/1 men mensen kom långt innan testdagen. Så det blir att ta nya tag i vår. Vi fick ingenting till frysen så vi börjar om från början med nytt ägguttag. Nu väntar vi tills nästa mens kommer och hoppas få klartecken att gå igång då. Vi gör det långa protokollet, så det blir äggplock tidigast i mitten-slutet av april...känns som en evighet bort...men vem vet, det kanske blir ungefär samtidigt som er!
Såvida det inte funkar för er med Letrozolen, såklart. Hur känns det, hur går det för er?
Har ni några erfarenheter om när man ska ta Ovitrelle vid Letrozolbehandling? Var på kontroll idag och hade två stora blåsor och min läkare sa att jag ska ta sprutan vid omslag.
Har hört att man ska ta sprutan för att FÅ omslag så jag är lite förvirrad.
Hej alla!
Jag och min sambo har inte börjat på RMC än, men om två veckor ska en äggledarspolning göras och sedan kommer läkaren skicka en remiss till RMC. Hoppas det är okej att jag hoppar in här i tråden ändå!
Jag är 25 och min sambo 30, vi har försökt få barn sedan april/maj 2016 utan något resultat. Vi påbörjade vår utredning i Hbg i september och alla undersökningar har inte visat några fel, så nu återstår bara spolningen.
Är så otroligt lättad över att vi ska bli skickade till RMC och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi kommer få sätta igång innan sommaren. Är det någon som vet hur lång väntetid det är?
Hej alla!
Jag och min sambo har inte börjat på RMC än, men om två veckor ska en äggledarspolning göras och sedan kommer läkaren skicka en remiss till RMC. Hoppas det är okej att jag hoppar in här i tråden ändå!
Jag är 25 och min sambo 30, vi har försökt få barn sedan april/maj 2016 utan något resultat. Vi påbörjade vår utredning i Hbg i september och alla undersökningar har inte visat några fel, så nu återstår bara spolningen.
Är så otroligt lättad över att vi ska bli skickade till RMC och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi kommer få sätta igång innan sommaren. Är det någon som vet hur lång väntetid det är?
Hej!
Jag och min sambo går också på RMC i Malmö, har tagit prover under utredningen men visar inget ?fel?, vi hade också försökt länge (jag är 33 och min sambo 39 år). Vi var på första mötet gemensamt med 2 läkare i slutet av maj 2017 . Väntetid från egenremiss till det första mötet var inom vårdgarantin, 3 månader.
Har fått vänta lång tid mellan alla besök, första var äggledarspolningen vill jag minnas. Vi fick tid att göra vår första ivf i december 2017 efter att utredning var klar, tog alltså 7 månader från första möte till ivf (kort protokoll). Så förhoppningsvis behöver ni inte vänta så länge, vi tajmade ju sommarsemestrar.. Väntan är såklart värst. Lycka till!
Oj, 7 månader är ju ändå snabbt om man räknar med en hel utredning till första IVF. Enbart vår utredning har tagit 9 månader :( Så nu hoppas jag på att få komma in fort på RMC så vi kan hinna med ett försök innan sommaren, annars blir det en riktig jobbig väntan!