• Anonym (Osäker)

Jag tror att han sms:ade "god jul" till sitt ex

Jag har varit tillsammans med en underbar man. Han är 30, jag 26. VI har varit ihop i snart ett år. Ett halvår innan vi blev ihop, gjorde hans ex som han varit med i 7 år, slut med honom genom att vara otrogen. Vi har sprungit på henne ett par gånger i mataffären och han, när han såg hur awkward jag blev, berättade att det var "helt dött" mellan dem sista tiden. Han verkar neutral gentemot henne och tycks varken ha något agg eller känslor för henne längre. Mig visar han kärlek hela tiden, säger att han älskar mig, att han vill flytta ihop och tom att han aldrig varit så lycklig med någon. Aldrig haft anledningar att tvivla på hans känslor faktiskt, men jag har tänkt väldigt mycket på hans liv innan mig. Han hade ett förhållande ganska strax innan mig som är mycket längre än vad jag någonsin haft och undrat "tänk om han önskar att hon aldrig dumpade honom".

Nu i helgen såg jag att han skrev till henne att han önskade henne en god jul och att hon har det bra. Såg även hennes svar där hon berättade lite kort om vad hon gjorde nuförtiden. Hans svarade på det och i det svaret skrev han bl.a "jag firar med min flickvän (dvs mig då) och svärfamiljen".

När han var mitt uppe i att skriva svaret satte jag mig bredvid honom och såg den korta konversationen och han sa: jag svarade på ett ljudmeddelande.

Är det jag som är paranoid, men kan det ha varit hans om önska henne god jul först och använde "ljudmeddelande" som en ursäkt till mig? Om ja, är det något ni hade oroat er för?

Eftersom de var ihop så ofattbart länge är jag ibland orolig för a han ska börja sakna henne och bli nostalgisk.

• Svar på tråden Jag tror att han sms:ade "god jul" till sitt ex
  • Långbenopluto

Herregud, vad osexigt det är med tjejer med så lågt självförtroende. 

Skit i det! Han önskade henne god jul, vad gör det???

• Anonym (God jul)

Vilken omtänksam kille du har.

Att skicka en god jul hälsning till ett ex är en snäll sak att göra.

Kom att tänka på att jag i flera år hade god kontakt med ex svärmor, det betydde inte att jag ville ha tillbaka hennes son i mitt liv.

• Anonym (Jag förstår)

Skriver mer snart, men vill bara säga att jag förstår, har varit i samma situation....

• xnfsm
    Tofflans skrev 2017-12-29 17:57:07 följande:

Ja för vi tjejer är ju till för att vara sexiga...
  • LaFontaine

Jag levde med min ex-man i tio år. Jag grattar honom på födelsedagen och önskar honom god jul, varje år sen skilsmässan. Varför skulle jag inte?

• Dynomate

Gillar inte detta du säger. Det är väl inget konstigt. Skulle tycka det var lite gulligt om min tjej blev "orolig" i den situationen. Inget önskvärt kanske men du förstår väl. Är du så oförstående?

• Dynomate

Gillar inte detta du säger. Det är väl inget konstigt. Skulle tycka det var lite gulligt om min tjej blev "orolig" i den situationen. Inget önskvärt kanske men du förstår väl. Är du så oförstående?
  • Carambolan

I år fick vi två julkort hem. Ett från min lastgamla mormor och det andra från makens exflickvän. Det är typ tretton år sedan de gjorde slut. Hon är gift och har flera barn, vi är gifta och har flera barn, inget ont blod åt något håll. Jag antar att det har hänt någonting nyligen som fått henne att tänka på oss eftersom hon aldrig skickat julkort till oss innan Blir förstås lite nyfiken på vad, men det är väl inget konstigt att vara nostalgisk och önska någon gott utan att för den sakens skull vilja ha dem tillbaka.

• TriC

Att han skickade "god jul" till ett ex är inget konstigt. Däremot är det konstigt att han vill göra det till en tjej som bedragit honom! 

• Anonym (Hmm)

Att han skrev god jul till henne är inget konstigt men klart det alltid kan vara lite känsligt med ex, men tror sällan någon vill ha tillbaka ett ex, dom är ju ett ex av en anledning ;) Däremot är det konstigt att han ljög om det och sa att han svarade på en ljudfil ?

• Anonym (ace)

Ser inget problem med att önska någon god jul. Däremot så är sju år knappast någon "ofattbart lång tid" för en 30-åring....

• abingabing
    Anonym (Hmm) skrev 2017-12-29 23:00:31 följande:

Att han skrev god jul till henne är inget konstigt men klart det alltid kan vara lite känsligt med ex, men tror sällan någon vill ha tillbaka ett ex, dom är ju ett ex av en anledning ;) Däremot är det konstigt att han ljög om det och sa att han svarade på en ljudfil ?

Jo jag vet ju inte om han sa som det var eller inte..men jag har tex aldrig fått något ljudmeddelande någonsin tror jag
  • Anonym (A)
    TriC skrev 2017-12-29 22:53:15 följande:
    Att han skickade "god jul" till ett ex är inget konstigt. Däremot är det konstigt att han vill göra det till en tjej som bedragit honom! 
    Håller med
  • Anonym (ååå)

Om hon skrev först så är det väl lite artigt att svara tillbaka och av det du skrivit här så var det ju inget speciellt laddat med det han skrev. Snarare högst neutralt och bara just vad nöden krävde. 
    Man kan se det som att just för att det verkligen inte är nåt mellan dem längre, valde han att svara för att visa att det inte var några hard feelings. 

Svar på tråden Jag tror att han sms:ade "god jul" till sitt ex