Jag tror att han sms:ade "god jul" till sitt ex
Jag har varit tillsammans med en underbar man. Han är 30, jag 26. VI har varit ihop i snart ett år. Ett halvår innan vi blev ihop, gjorde hans ex som han varit med i 7 år, slut med honom genom att vara otrogen. Vi har sprungit på henne ett par gånger i mataffären och han, när han såg hur awkward jag blev, berättade att det var "helt dött" mellan dem sista tiden. Han verkar neutral gentemot henne och tycks varken ha något agg eller känslor för henne längre. Mig visar han kärlek hela tiden, säger att han älskar mig, att han vill flytta ihop och tom att han aldrig varit så lycklig med någon. Aldrig haft anledningar att tvivla på hans känslor faktiskt, men jag har tänkt väldigt mycket på hans liv innan mig. Han hade ett förhållande ganska strax innan mig som är mycket längre än vad jag någonsin haft och undrat "tänk om han önskar att hon aldrig dumpade honom".
Nu i helgen såg jag att han skrev till henne att han önskade henne en god jul och att hon har det bra. Såg även hennes svar där hon berättade lite kort om vad hon gjorde nuförtiden. Hans svarade på det och i det svaret skrev han bl.a "jag firar med min flickvän (dvs mig då) och svärfamiljen".
När han var mitt uppe i att skriva svaret satte jag mig bredvid honom och såg den korta konversationen och han sa: jag svarade på ett ljudmeddelande.
Är det jag som är paranoid, men kan det ha varit hans om önska henne god jul först och använde "ljudmeddelande" som en ursäkt till mig? Om ja, är det något ni hade oroat er för?
Eftersom de var ihop så ofattbart länge är jag ibland orolig för a han ska börja sakna henne och bli nostalgisk.