Inlägg från: SweetBabe26 |Visa alla inlägg
  • SweetBabe26

Rädd för ljud?

Någon mer som har ett barn som blir rädda för vissa ljud? Min son på 6år blir livrädd för vissa höga ljud :/ hårtrimmer, mini cross, fyrhjuling, musik med bas m.m å varje nyår blir jätte jobbigt för honom. Alltid varit känslig för vissa ljud sen han var liten å undrar alltid vad det är som skrämmer honom :/ vill höra om det finns fler som känner igen sej

• Svar på tråden Rädd för ljud?
  • SweetBabe26
    Dynomate skrev 2017-12-29 22:58:18 följande:

Jag känner igen mig

Vad reagerar ditt barn på för ljud? Skönt att inte vara ensam det är verkligen otroligt jobbigt när sitt barn blir så rädd
  • SweetBabe26

Det jag kan minnas är att jag blev livrädd av skolans brandlarm o visste inte vart jag skulle ta vägen :/ jag var ett väldigt känsligt barn när jag var liten med mycket oro. Min sons pappa har adhd men han hade inga problem med ljud när han var liten men kan det vara så att barnet har det såhär för det kan kanske finnas en diagnos inblandad?

• SweetBabe26
    Nimzay skrev 2017-12-30 10:40:50 följande:

Autism kanske? Eller kanske ditt barn bara är typ hsp (ingen diagnos, dock)...?

Vad är hsp? Autism tror jag inte det kan vara :)
  • SweetBabe26

Jag själv har en diagnos å just nu utreder dom vad det är för diagnos jag har. Ligger adhd, aspberger, scitzoaffektiv, å flera andra diagnoser i både min släkt å min sambos. Min 9åring har adhd oxå har funderat lite om min 6åring kan behöva en diagnos utredning oxå

• SweetBabe26
    Nimzay skrev 2017-12-30 10:59:16 följande:

Hsp (högkänslighet) är ett personlighetsdrag, finns information att läsa om man googlar ;) Varför tror du inte det kan vara autism, det kan ju visa sig på olika sätt, tänkte jag bara...?

Okej eller jag vet inte men känns som är något eftersom han blir livrädd vissa gånger, har inte märkt så mycket mer med honom än det och att han är en känslig person
Svar på tråden Rädd för ljud?