• Sojabönan

Dejting som ensamstående

Hej, 

Är det bara jag som tycker att killen kan väl ändå bjuda på en kopp te när man ses för första ggn på en dejt? Jag har ändå pengar så det räcker gott och väl men är lite traditionell av mig på den fronten. Hoppas jag inte skapar ett ramaskri här nu ... men man tappar ju lite intresset när killen inte ens frågar. Jag tycker det är artigt och vett och etikett att fråga om man vill ha en kopp te/kaffe. Det kan jag göra ibland. Jag tycker jämlikhetstänket har gått överstyr att man tappar traditionellt fina gester. Män man är på dejt med och som inte håller upp dörrar utan armbågar sig fram. 

• Svar på tråden Dejting som ensamstående
  • Sojabönan

Ytterligare ett exempel på ohyffsat beteende tycker jag. Men man vill ju så gärna från mannens sida snabbt komma till sängs ... men inte fasiken anstränger sig med uppvaktande. :(

• Skånepar

Om killen frågar om han får bjuda ut dig så självklart ska han då bjuda som sagt, men om ni kommit överens om att ses på ett fik kan det betyda vilket som, vissa kvinnor blir väldigt förnärmade då män bjuder på nåt etc, så det beror på vilka personer som är där just då vilket som är rätt eller fel,

• Phoenixbird

Jag är man och jag tycker att det är jätte konstigt att låta tjejen betala under dejten! Killen ska alltid betala enligt mig!

• Pullan87

Jo killen ska bjuda i början åtminstone. Finns inget mer avtändande, skulle tappa intresset direkt.

• Original

1800-talet knackar på och frågar efter sina värderingar...

• THR

Inget konstigt alls.
    Klart man vill bli uppvaktad.

• THR
    annabellelee skrev 2018-01-01 22:36:32 följande:

Skärp dig. Bjud honom om du tycker det är fint att bjuda.

Ja och köp dina egna blommor och öppna själv din dörr!

Förlåt, kunde inte låta bli. :)
Svar på tråden Dejting som ensamstående