Inlägg från: Anonym (Flytta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flytta)

När kan dom omhänderta mitt barn?

Förstår din oro. Soc. Ser alltid till barnets bästa och vill försäkra sig om att du gör det med. Vad din kille tycker just nu är inte aktuellt - han är en missbrukare och har redan bevisat att han inte är en lämplig förälder just nu. JUST NU kan du inte bo med honom, det betyder inte att ni inte kan vara ihop i framtiden men han behöver hjälp att komma ur sitt missbruk. Tro mig om inte hans eget barn är motivation nog att hålla sig ren så är inget motivation nog som du kan göra just nu. Men kanske om du sätter ned foten och ger ultimatum så kanske han tar tag i sitt liv och fullföljer behandlingen. Det enda du ska göra nu är att ta hand om dig och din dotter och skapa en så trygg o lugn omgivning som möjligt för er. Visa soc. Att du är en ansvarsfull mamma och sätter ditt barn framför en kille som skadar sin dotter. Att stanna med honom kommer resultera i att du förlorar både vårdnaden och honom till drogerna. Om han vill kommer han bevisa allt till er tids nog, men vänta tills du sett resultat - inte tomma ord. Lycka till o håll dig stark nu.

• Anonym (Flytta)

]Det var ett bra råd. Saknar honom redan trots hans idioti som han utsatt oss för. Kommer dock inte mitt ego gå före min dotter. Jag kommer göra allt i min makt för att inte soc ska ta henne. Kommer verkligen behöva hjälp själv med hur man hanterar något sånt här. Har som tur är en jätte stöttande familj, min mamma bror och syster som stöttar.[/quote]

Har du möjlighet att flytta hem till din mamma ett tag?? Ett bra nätverk runt omkring är jätte bra och också till din fördel när det kommer till soc. Prata prata prata och tro mig man kan INTE bo med en missbrukare det funkar aldrig i längden. Hellre en pappa som inte är närvarande än en pappa som sviker konstant, det får barnet att aldrig lita på någon människa resten av livet (jag vet)

Svar på tråden När kan dom omhänderta mitt barn?