• Anonym (Brandman)

Arbetar som brandman , fråga vad ni vill:)

Kul o starta såna här trådar, undrar ni något om yrket brandman så fråga på.

• Svar på tråden Arbetar som brandman , fråga vad ni vill:)
  • Emmacecilia

Tack för svar, det kanske räcker med att kontakta polis och ambulans när ni har bra verktyg att ta er in en sån gång ni saknar portkod.

Jag uppskattar ert arbete enormt. Jag fick hjälp att städa upp efter en grov misshandel jag blev vittne till (jag var inte inblandad, skedde utanför mina fönster så jag fick larma). Det fruktansvärt mycket blod med glaskross, och då kom ni från räddningstjänsten och hjälpte till att göra rent. Jag blev så rörd, låter kanske dumt men ni är bland dem som hjälper till att göra Sverige ett bra land att leva i. Jag blir alltid så arg när jag hör hur ni idag kan bli attackerade när ni rycker ut för att hjälpa människor i nöd.

• Anonym (Jag är för f@n ingen j€vla kvinnaböske!)
    Anonym (....) skrev 2017-12-30 23:05:03 följande:

När blev du av med oskulden?

Brukar du har sex på jobbet?

Bara för att många brandmän gillar att spruta, är det inte som du tror din snuskis.
  • Anonym (Brandman)
    Anonym (Pengar) skrev 2017-12-31 00:06:39 följande:

Vad har du i lön + ob?

Som deltidsbrandman så här man inget ob, det tog dom bort under 2017.

Beredskap per vecka ca 5000 , övning ca 200kr timmen och utryckning ca 600kr timmen.
  • IsadoraW1

Bra initiativ med tråden, tror vi är många som är nyfikna på ditt yrke!

Jag ser hyfsat ofta i lokaltidningen (Malmö) att brandkåren blir attackerade/hamnar i hotfulla situationer vid utryckande. Fullständigt horribelt!

Undrar hur ni känner inom kåren; är det nervöst/olustigt att rycka ut till vissa stadsdelar?

• Vixen90

Vid brand i bostad - hur eftersöker ni husdjur? Vad finns det för rutiner/riktlinjer kring det?

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Anonym (Frugan)