• Anonym (Rädd)

Bubblar konstigt i bröstet

Nån gång om dagen händer detta. Ibland när jag lagt mig på kvällen och ibland när som helst. Svårt att förklara med det känns som det bubblar bröstet mest på vänster sida och mot mitten, känns som en klump i halsen. Brukar ofta känna ett starkt behov av att hosta till och då släpper det oftast men ibland inte.

Är detta något någon känner igen?

Jag blir väldigt orolig när det händer. Har haft såhär någon vecka. Ska till läkaren kommande vecka pga detta.

Förmaksflimmer stämmer på symtomen enligt vad jag googlat, vilket gör mig livrädd

• Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet
  • Anonym (Rädd)

Ingen som känner igen detta?

• Anonym (Jag)

Det kan ju vara precis vad som helst. Förmodligen inget farligt. Bra att du ska till läkare så ni kan reda ut det i lugn och ro.

Reflux, ångest, vad som helst.

Förmaksflimmer är ingen dödsdom. Det är dock absolut vanligast på äldre personer, ovanligt före 40 även om det förekommer.

Om det är förmaksflimmer är det bra att upptäcka eftersom man då kan behamdla för att undvika följdsjukdomar.

Lycka till!

• MeandHim

Har haft likadant, bubblar nästan som kolsyra. Väldigt obehagligt, för min del berodde det på stress och jag blev sjukskriven för utmattning. Hade givetvis massa andra symptom oxå.

Nu mår jag bra men det kan komma tillbax ibland och då vet jag att jag måste lyssna på kroppen och varva ner.

• Anonym (Extraslag)

Jag har massa extraslag på hjärtat, 3-4 gånger mer än vad som räknas som normalt. Jag "upptäckte" det i våras men när jag tänker tillbaka så har jag känt det där bubblet längre än så.

Har kollat upp med långtids-EKG, belastnings-EKG och ultraljud men läkaren hittar inget fel utan det verkar som mitt hjärta bara är sånt.

Så det måste inte vara förmaksflimmer utan kan vara helt ofarligt, men känns det obehagligt bör man såklart kolla upp det.

• Anonym (Rädd)

Rädd blir man.

I vila (sittande/liggande) har jag en puls på 80-83 men så fort jag ställer mig upp blir den över 100, och ligger kring 105-110. Har dock hög puls så vilopulsen är min normalpuls men har aldrig kollar stående förrän nu i samband med detta.

• Anonym (Oops)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-12-31 19:27:41 följande:

Rädd blir man.

I vila (sittande/liggande) har jag en puls på 80-83 men så fort jag ställer mig upp blir den över 100, och ligger kring 105-110. Har dock hög puls så vilopulsen är min normalpuls men har aldrig kollar stående förrän nu i samband med detta.

Hur länge vilar du före du kollar pulsen stående? Varför kollar du den stående alls?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Oops) skrev 2017-12-31 20:09:10 följande:

Hur länge vilar du före du kollar pulsen stående? Varför kollar du den stående alls?

Jag har kollat pga oron nu i samband med den bubblande känslan i bröstet.

Har både kollat direkt efter jag ställt mig och när jag varit stående länge.
  • Anonym (Inga)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-01 08:05:47 följande:

Jag har kollat pga oron nu i samband med den bubblande känslan i bröstet.

Har både kollat direkt efter jag ställt mig och när jag varit stående länge.

Jag skulle tro oro/ångest men bra att du kollar upp!

Jag har haft allt det där du beskriver , till och med ännu högre hjärtrytm trots att jag bara ställt mig upp. Systemet var liksom helt i obalans. Det har gått ett par år nu och problemen är till 80% borta, det som är kvar är nog på grund av att jag har ett lättstressad system och på grund av små egenheter mitt hjärta ändå har.
  • Anonym (Tyra)

Jag känner igen det. Jag har likadant. Numera piper det också. Brukar lätta av en harkling eller en hostning. Jag har början till kol. Numera är det nog inte bara början....

• Anonym (Inga)
    Anonym (Tyra) skrev 2018-01-01 09:24:55 följande:

Jag känner igen det. Jag har likadant. Numera piper det också. Brukar lätta av en harkling eller en hostning. Jag har början till kol. Numera är det nog inte bara början....

Oj. Den möjligheten har jag aldrig ens tänkt på. Men jag tror inte jag kan ha det pga normalt arbetstest. Hur gammal är du?
Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet