Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Bubblar konstigt i bröstet

Nån gång om dagen händer detta. Ibland när jag lagt mig på kvällen och ibland när som helst. Svårt att förklara med det känns som det bubblar bröstet mest på vänster sida och mot mitten, känns som en klump i halsen. Brukar ofta känna ett starkt behov av att hosta till och då släpper det oftast men ibland inte.

Är detta något någon känner igen?

Jag blir väldigt orolig när det händer. Har haft såhär någon vecka. Ska till läkaren kommande vecka pga detta.

Förmaksflimmer stämmer på symtomen enligt vad jag googlat, vilket gör mig livrädd

• Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet
  • Anonym (Rädd)

Ingen som känner igen detta?

• Anonym (Rädd)

Rädd blir man.

I vila (sittande/liggande) har jag en puls på 80-83 men så fort jag ställer mig upp blir den över 100, och ligger kring 105-110. Har dock hög puls så vilopulsen är min normalpuls men har aldrig kollar stående förrän nu i samband med detta.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Oops) skrev 2017-12-31 20:09:10 följande:

Hur länge vilar du före du kollar pulsen stående? Varför kollar du den stående alls?

Jag har kollat pga oron nu i samband med den bubblande känslan i bröstet.

Har både kollat direkt efter jag ställt mig och när jag varit stående länge.
  • Anonym (Rädd)

Jag är 42 år, har aldrig rökt och hearings problem med hosta.

• Anonym (Rädd)

Extraslag, farligt?

Nu på eftermiddagen/kvällen ligger vilopulsen på 75-80. Men haft en ?attack? av det konstiga bubblet.

• Anonym (Rädd)

Ser läkaren om det är förmaksflimmer på ett EKG? Eller måste man göra ett längre EKG? Har ju inte detta bubblande hela tiden.

• Anonym (Rädd)

Ringde vc som inte hade några tider idag så blev hänvisad att återkomma imorgon.

• Anonym (Rädd)
    Hoglid skrev 2018-01-02 17:06:36 följande:

Hade känslan av en klump i halsen som jag ignorerade kanske ett år, tänkte att jag inbillade mig. Sen fick jag hjärtklappning som inte gav med sig. När jag kontaktade vc skickade de mig vidare till akuten där det konstaterades hjärtflimmer. En utredning visade att jag hade överaktiv sköldkörtel, sk giftstruma, som nu är behandlad.

Jag har hypotyreos och behandlas för det. Kollade värdena nyligen och de låg fint. Men har antikroppar hashimoto och detta kanske kan spöka.
  • Anonym (Rädd)
    Petrellie skrev 2018-01-03 21:48:15 följande:

Tycker det låter som om du kan ha hjärtsäcksinflammation eller en lättare hjärtmuskelinflammation. Jag har haft båda i år och hade liknande symtom. Annars är ju stress något som kan ge dessa reaktioner också.

Vårdcentral eller sjukhus så snart som möjligt säger jag. Jag låg inne på hjärtintensiven flera gånger i somras för att jag inte sökte i tid. Be dem ta ett troponinprov.

Lycka till!

Har ingen smärta. Hade du det?
  • Anonym (Rädd)
    Petrellie skrev 2018-01-03 23:37:40 följande:

På mig var alla ekg normala för övrigt. Det syntes bara på förhöjt troponin (en hjärtskademarkör i blodet) och till slut på magnetröntgen av hjärtat.

Ska be läkaren kolla detta tropinin när jag är dit.

Tack för tips!

Kände du detta bubbel ofta?

Jag känner det 1-2 gånger om dagen nu och det pågår bara nån sekund eller nån minut.
  • Anonym (Rädd)

Till läkaren strax för EKG

Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet