• Anonym (Rädd)

Bubblar konstigt i bröstet

Nån gång om dagen händer detta. Ibland när jag lagt mig på kvällen och ibland när som helst. Svårt att förklara med det känns som det bubblar bröstet mest på vänster sida och mot mitten, känns som en klump i halsen. Brukar ofta känna ett starkt behov av att hosta till och då släpper det oftast men ibland inte.

Är detta något någon känner igen?

Jag blir väldigt orolig när det händer. Har haft såhär någon vecka. Ska till läkaren kommande vecka pga detta.

Förmaksflimmer stämmer på symtomen enligt vad jag googlat, vilket gör mig livrädd

• Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Inga) skrev 2018-01-01 09:27:08 följande:

Oj. Den möjligheten har jag aldrig ens tänkt på. Men jag tror inte jag kan ha det pga normalt arbetstest. Hur gammal är du?

Jag är 52.. jag har haft det ett par år nu. Det blir visst värre känner jag..
  • Anonym (Tyra)

Glömde fråga.. hur gammal är du? Min pappa har kol. Vet inte om det har med saken att göra

• Anonym (Rädd)

Jag är 42 år, har aldrig rökt och hearings problem med hosta.

• Anonym (Tyra)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-01 13:41:01 följande:

Jag är 42 år, har aldrig rökt och hearings problem med hosta.

Man kan få kol av annat än rökning har jag fattat det som
  • 1234568

Jag tror på extra slag. Bra att kolla upp oavsett. Kol har du knappast om du inte röker, otroligt ovanligt bland icke rökare och en debut innan 45 är ännu ovanligare.

Pulsen ska stiga när du ställer dig upp. Med 7-25 slag (individuellt ), så 83 till 105 låter helt normalt. Vilo pulsen skulle kunna vara något lägre, men 83 är ännu godkänt.

• Anonym (Rädd)

Extraslag, farligt?

Nu på eftermiddagen/kvällen ligger vilopulsen på 75-80. Men haft en ?attack? av det konstiga bubblet.

• Akira Öken
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-01 21:05:46 följande:

Extraslag, farligt?

Nu på eftermiddagen/kvällen ligger vilopulsen på 75-80. Men haft en ?attack? av det konstiga bubblet.

Kanske kan vara en idé att sluta kolla pulsen, den är normal. Låter som att du stressar upp dig och "letar" efter symptom.

Du har bokat en tid hos läkare.

Du kan inte göra mer just nu.
  • Anonym (Extraslag)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-01 21:05:46 följande:

Extraslag, farligt?

Extraslag är inte farligt. _Alla_ har extraslag. De flesta känner inte av dem, men de kan kännas mer när man vilar, tex när man ska sova. Har man väldigt många extraslag eller känner obehag kan det vara bra att kolla upp ifall det finns någon bakomliggande orsak.
  • Anonym (Ff)

Förmaksflimmer (ff) eller extraslag låter det som. Fick min diagnos för förmaksflimmer vid 36 års ålder, första symtom vid 34. Känns precis så som du beskriver det med klump i halsen och ngt som hoppar i bröstet eller bubblar. Om det är ff så är det viktigaste att få antocoagulantia, sedan försöka åtgärda det med antingen mediciner eller ablation som i mitt fall. Det är mer vanligt än man tror i yngre ålder.

• Anonym (Rädd)

Ser läkaren om det är förmaksflimmer på ett EKG? Eller måste man göra ett längre EKG? Har ju inte detta bubblande hela tiden.

Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet