Inlägg från: Anonym (Ff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ff)

Bubblar konstigt i bröstet

Förmaksflimmer (ff) eller extraslag låter det som. Fick min diagnos för förmaksflimmer vid 36 års ålder, första symtom vid 34. Känns precis så som du beskriver det med klump i halsen och ngt som hoppar i bröstet eller bubblar. Om det är ff så är det viktigaste att få antocoagulantia, sedan försöka åtgärda det med antingen mediciner eller ablation som i mitt fall. Det är mer vanligt än man tror i yngre ålder.

• Anonym (Ff)

Jag hade 2-3 timmar långa anfall till en början som gick över av sig själv utan att jag sökte för det. Hade ett uppehåll på 1,5 år sedan återkom ffattackerna, vid första återattacken fångade de ett anfall på ekg när jag besökte vc, anfallen höll på som en klocka, 2-3 timmar långa och gick över av sig själva till en början, senare om jag ställde mig upp eller böjde mig ned eller gick en sväng. Anfallrn blev längre och höll på som längst 24h. Viktigaste var nog att jag gick blev "stamkund" på vc som tog ekg varje gång jag kände av det, och ekg och jag hade rätt varje gång, det visade på ff. ff började oftast tidigt på morgonen / när jag vaknade så det blev vc och sjukhus ett antal ggr...

Så det är superviktigt att fånga det oregelbundna på ekg, annars vet de ej vad det är. Alternativet är 24-48timmars ekg, tum-ekg över längre tid. Så när du känner av det konstiga, till vårdcentral på en gång och begär ekg!!!

Har fortfarande extraslag och hade mängder av dessa tidigare som ledde till ff. Håller tummarna att ablationen håller ett tag till.

Svar på tråden Bubblar konstigt i bröstet