• Anonym (@)

    Fler barn med ny partner??

    Hörrni... ngn som känt/känner sig helt färdig med barn och träffar en ny som säger att han vill ha?

    Jag har två stycken 8 och 10 år. Har nu träffat en kille som jag tidigt förklarade för att jag var klar med den biten. Han har inga barn. Han var okej med det då. Jag var viktigare liksom. Det har vart lite upp o ner för oss men precis bestämt oss för att satsa på oss. Häromkvällen pratade vi om allt möjligt o oss o barnen osv, han säger då att han skulle vilja ha ett barn. Jag blev lite förvånad. Men förstår honom. Det var inget ultimatum el så, blev inget större samtal om d. Men nu går jag o funderar... hur har andra gjort i en sån här sits? Vill ha honom men är oerhört skeptisk till fler barn.

    Tankar hos andra vore intressant :)

  • Svar på tråden Fler barn med ny partner??
  • Anonym (Lena)

    Ja nu har du hört att han vill ha barn. Och ni älskar varandra. Låt tanken mogna kanske det är rätt att ni ska ha barn trots allt. Men om du absolut inte vill så prata ut med honom om det. Säg hur du känner.

  • Anonym (Lena)

    Jag var i din sits och valde skaffa barn och det var det bästa jag gjort!

  • Anonym (@)
    Anonym (Lena) skrev 2018-01-01 14:12:55 följande:

    Jag var i din sits och valde skaffa barn och det var det bästa jag gjort!


    Va härligt o höra! Jag är inte för gammal för fler... strax över 30. Men att börja om... Har lite svårt att se honom redo för barn med faktiskt. Men det är ju ngt man växer in i såklart. Han är 3 år äldre än mig.

    Hur resonerade du?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (@) skrev 2018-01-01 15:16:04 följande:

    Va härligt o höra! Jag är inte för gammal för fler... strax över 30. Men att börja om... Har lite svårt att se honom redo för barn med faktiskt. Men det är ju ngt man växer in i såklart. Han är 3 år äldre än mig.

    Hur resonerade du?


    Tänkte inte så mycket på om han var redo eller ej. Kanske man aldrig blir redo. Därför är det bara att köra på så när barnet kommer så är man redo!

    Han ville ju ha barn. Jag kände mig för gammal närmare 40. Men jag är barnkär och tänkte ja varför inte det vore ju roligt. Men var lite orolig i graviditeten hur jag skulle orka. Men man oroar sig så mycket i onödan. Vår flicka är nu två år och har gett oss så mycket glädje. Ångrar aldrig mitt beslut. Så mitt tips till dig oroa dig inte så mycket för allting. Det kommer att ordna sig :)
  • Lyckorus
    Anonym (@) skrev 2018-01-01 16:07:24 följande:

    Fler tankar av ngn?


    Jag har ingen erfarenhet av din situation själv, men hade jag varit i din sits hade jag frågat mig om du anser att han är värd den uppoffringen. Är han det, ja då kanske ni ska skaffa ett barn. Fundera på saken ett tag. Det kan nog få honom att stanna på lång sikt. Drömmer han om ett barn men inte kan få det är ju risken att han blir olycklig, och man lever ju bara en gång. Är han inte det, då vill du nog undvika det. Barnet som dyker upp kommer du ju oavsett att älska över allt annat, tänker jag Glad
  • Anonym (Samma)

    Jag hade 3 barn sedan innan.

    Nu är jag gravid med nr4 med ny partner. Det trodde jag aldrig. Fy så läskigt det har känts. Men ska bli så kul åxå med en liten igen. Jag tror dom större barnen kommer tycka det är skitkul. Även att det gör dem till bättre människor.

  • Anonym (Samma)

    Jag hade 3 barn sedan innan.

    Nu är jag gravid med nr4 med ny partner. Det trodde jag aldrig. Fy så läskigt det har känts. Men ska bli så kul åxå med en liten igen. Jag tror dom större barnen kommer tycka det är skitkul. Även att det gör dem till bättre människor.

  • Anonym (Hlae)

    Don't do it. Du är skeptisk till fler barn, känner dig klar med den biten, och ni verkar inte ha varit ihop så länge och det har varit upp och ner redan fram tillls nyligen. Inget läge att skaffa ett barn för hans skull utan läge att inse att ni bör gå skilda vägar.

  • Anonym (Samma)

    Gå skilda vägar? Varför då? Han lever i en bonusfamilj o det är minsann inte lätt alls och ändå stannar han. Det är galet bra. Speciellt om allt funkar bra i familjen. Ni känner er som en familj och han är delaktig och tycker om barnen. Då hade jag absolut kört på!

  • Anonym (Hlae)
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-03 23:45:33 följande:

    Gå skilda vägar? Varför då?


    För att han till skillnad från henne vill ha barn och de vet denna väldigt betydande skillnad redan i ett väldigt tidigt skede.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Hlae) skrev 2018-01-04 00:18:26 följande:

    För att han till skillnad från henne vill ha barn och de vet denna väldigt betydande skillnad redan i ett väldigt tidigt skede.


    Hon skriver här för att hon är osäker. Ibland behöver man bara lite stöd.
  • Anonym (Hlae)
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-04 00:32:06 följande:

    Hon skriver här för att hon är osäker. Ibland behöver man bara lite stöd.


    Och du avgör vad som är stöd? Vad som är rätt svar på hennes undran?
Svar på tråden Fler barn med ny partner??