Inlägg från: Anonym (Bonny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonny)

Var går gränsen för otrohet enligt er?

Afterlife skrev 2018-01-02 11:05:01 följande:

För mig är gränsen i högsta grad flytande och beror mycket på situationen och vad man bestämt i just den relationen. Jag har haft relationer där vi inte räknat sex som otrohet. Och jag har haft relationer där situationer gjort att en kram kunnat uppfattas som otrohet. Ingen fast gräns alltså.

Håller med..
    Sex är i min bok alltid otrohet, men förövrigt så tycker jag mer att det är syfte och vilka känslor man har för personen i fråga som räknas.
    Till exempel så har min sambo ett ex som han en gång beskrivit som "sitt livs stora kärlek", det sved, och om han skulle typ smsa henne eller krama henne om de träffades ute så skulle jag bli väldigt sårad och svartsjuk. Om han däremot skulle kyssa någon annan randombrud på fyllan skulle jag inte bli glad men inte lika illa som med exet..
  • Anonym (Bonny)
    Afterlife skrev 2018-01-02 15:17:41 följande:
    Men oj, jag hade nog räknat relationen som avslutad i och med det påståendet. DET är något jag inte hade tålt i ett förhållande. (om han gjorde det när vi var i relationen alltså)
    Han sa det precis i början när vi träffats och pratade om våra tidigare relationer! NU hoppas jag ju att det är jag som är hans stora kärlek (väljer att tro det), men jag kan fortfarande se rött om hon kommer på tal i något sammanhang eller att vi ser henne på stan!
Svar på tråden Var går gränsen för otrohet enligt er?