• Förgammalförskilsmässa

Finns det bra 45-åriga kvinnor kvar?

Min fru har börjat prata om skilsmässa nu när barnen flyttat ut. (Lång och sorglig historia... vi tar den någon annan gång). Då uppstår naturligtvis frågan: Finns det några bra kvinnor kvar? Ni kvinnor som är i 40-50-årsåldern, är ni fortfarande sexuellt aktiva? Är det någon idé att söka efter er på någon dating-site?

Bortsett från min allmänt patetiska situation just nu så är jag välutbildad, har ett kvalificerat jobb (hyfsat med pengar), hus, bil och allt sån't. Jag är inte sket-ful eller smällfet, men charmigare än snygg. Vad är mina chanser? Är det värt ett försök, eller är alla sexuellt aktiva kvinnor redan upptagna?

• Svar på tråden Finns det bra 45-åriga kvinnor kvar?
  • UngManGbg

Jag tror du har stora chanser! Måste finnas någon kvinna i samma situation som dig. Men dejtingsiter kan nog bli desto klurigare.

• CitronTulo

Finns en hel del kvinnor i den åldern som också är skilda vettu! Om vi är sexuellt aktiva?? Tror att jag kan svara för de flesta -  att det är vi! Brukar man inte säga att kvinnor har sin sexuella peek vid typ 40? Vissa problem kan uppstå när man börjar komma in i klimakteriet (typ torra slemhinnor i underlivet som gör att man får ont om man håller på länge), men det mesta går att avhjälpa!

• Anonym (en av dem)

Jo vi finns och är sketsnygga många av oss;) De flesta som kommer ur äktenskap i den åldern kanske inte varit sexuellt aktiva på ett tag om de levt i slentrianaktiga relationer, men då är hungern desto större. Och om man då samtidigt blir uppvaktad av unga snygga män hela tiden kan jag säga att det blir som att födas på nytt! Jag har varit singel några år och haft många sköna dejter och möten med härliga killar. Men ännu har jag inte hittat någon i min egen ålder som attraherat mig eller kan mäta sig med de unga köttet och energin. Jag kan dock stundtals sakna intellektet och den känslomässiga mognaden hos en äldre man och att man är på samma resa, för det är otroligt attraktivt. Men tyvärr är de yttre faktorerna inte lika kul hos de flesta medelålders män och jag ser otroligt mycket fysiskt neglect som drar ner betyget rejält. Men jag känner flera som längtar efter en relation med en jämnårig och att få uppleva kärleken på nytt men på dejtingsajter handlar mycket om utseendet och om du väl lyckas få till en träff så är det mycket som står på spel för att intresse ska infinna sig. Många väljer hellre ensamheten än en medioker partner.

• Anonym (Anonym)

Det finns massor av kvinnor i din ålder som är sexuellt aktiva. Jag är en av dem

• Anonym (ms)

Du kommer klara dig bra på marknaden. Ja; vi vill fortfarande ligga.

• Anonym (T)

Klart det gör, vi finns överallt. Och för min del, så blir sexet bara bättre ju äldre jag blir.

• Anonym (Tja)
    Förgammalförskilsmässa skrev 2018-01-02 15:35:36 följande:

Min fru har börjat prata om skilsmässa nu när barnen flyttat ut. (Lång och sorglig historia... vi tar den någon annan gång). Då uppstår naturligtvis frågan: Finns det några bra kvinnor kvar? Ni kvinnor som är i 40-50-årsåldern, är ni fortfarande sexuellt aktiva? Är det någon idé att söka efter er på någon dating-site?

Bortsett från min allmänt patetiska situation just nu så är jag välutbildad, har ett kvalificerat jobb (hyfsat med pengar), hus, bil och allt sån't. Jag är inte sket-ful eller smällfet, men charmigare än snygg. Vad är mina chanser? Är det värt ett försök, eller är alla sexuellt aktiva kvinnor redan upptagna?

De flesta 45-åringar är väl sexuellt aktiva! Jag är dock gift.
  • Anonym (Tja)
    Förgammalförskilsmässa skrev 2018-01-02 15:35:36 följande:

De flesta 45-åringar är väl sexuellt aktiva! Jag är dock gift.
  • Anonym

Glöm det.
    De är upptagna så gott som allihop och det ytterst ringa fåtal som inte redan är det, dejtar hellre någon av alla de unga, snygga killar som de uppvaktas så flitigt av. Sedan har vi de kvinnor med dött sexliv som i 40-årsåldern börjar komma underfund med att de egentligen gillar kvinnor, de är heller inte aktuella.

Du får nog bereda dig på att gräva ner dig i dina fritidsintressen istället. Oavsett vad som påstås här på trollsajten så är medelålders män både osedda och överflödiga.

• Cassiopeja i skyn

Är du på kakt efter kärlek eller enbart sex?

Du fokuserar mycket på det sexuella i din beskrivnnng så svårt att veta vad det är du eftersöker.

Svar på tråden Finns det bra 45-åriga kvinnor kvar?