• Förgammalförskilsmässa

Finns det bra 45-åriga kvinnor kvar?

Min fru har börjat prata om skilsmässa nu när barnen flyttat ut. (Lång och sorglig historia... vi tar den någon annan gång). Då uppstår naturligtvis frågan: Finns det några bra kvinnor kvar? Ni kvinnor som är i 40-50-årsåldern, är ni fortfarande sexuellt aktiva? Är det någon idé att söka efter er på någon dating-site?

Bortsett från min allmänt patetiska situation just nu så är jag välutbildad, har ett kvalificerat jobb (hyfsat med pengar), hus, bil och allt sån't. Jag är inte sket-ful eller smällfet, men charmigare än snygg. Vad är mina chanser? Är det värt ett försök, eller är alla sexuellt aktiva kvinnor redan upptagna?

• Svar på tråden Finns det bra 45-åriga kvinnor kvar?
  • CitronTulo
    Anonym skrev 2018-01-02 18:54:11 följande:

Glöm det.
    De är upptagna så gott som allihop och det ytterst ringa fåtal som inte redan är det, dejtar hellre någon av alla de unga, snygga killar som de uppvaktas så flitigt av. Sedan har vi de kvinnor med dött sexliv som i 40-årsåldern börjar komma underfund med att de egentligen gillar kvinnor, de är heller inte aktuella.

Du får nog bereda dig på att gräva ner dig i dina fritidsintressen istället. Oavsett vad som påstås här på trollsajten så är medelålders män både osedda och överflödiga.

Så vi kvinnor runt 45 som svarat i tråden trollar menar du?? Det är ju "oss" tråden handlar om så varför skulle vi ljuga för TS?
  • Anonym (Anonym)

Jag är sambo har Två kk . 48 år är jag. Är kåtare än jag varit i hela mitt liv. Så säg inte att kåtheten avtar automatiskt med åldern. Klimakteriet kan göra så att kvinnor blir kåtare.

• Förgammalförskilsmässa
    Cassiopeja i skyn skrev 2018-01-02 19:01:39 följande:

Är du på kakt efter kärlek eller enbart sex?

Du fokuserar mycket på det sexuella i din beskrivnnng så svårt att veta vad det är du eftersöker.

Jag är hopplös romantiker, så både och. Jag vill ha en livskamrat, men det måste vara någon som vill ha hela paketet, sex också.
  • Förgammalförskilsmässa
    Anonym (Maria) skrev 2018-01-02 19:37:02 följande:

Och du är Västgöte vågar jag gissa.

Jo men visst finns det massor av sugna kvinnor därute som undrar samma sak om män och som har svårt att hitta en normal man. "Alla är gifta eller psykiskt sjuka". Och kvinnor över 40 tränar och är ofta mer sugna på att vara sexuellt aktiva än 30-åriga småbarnsföräldrar.

Västgöte? Intressant gissning. Göteborgsområdet är rätt.
  • MR Human

Ni ska alltså skiljas för att din fru inte vill ha sex med dig längre?
    Då kommer följdfrågan, vill hon inte ha sex för att hon inte gillar sex eller är det bara med dig hon inte vill?

• Förgammalförskilsmässa

Om det nu är så att det finns kvinnor som är sexuellt aktiva, det verkar ju så på de svar jag fått... Hur får man tag i dem? Jag har ju inte varit ute på marknaden sedan -85 typ.... Vet inte alls var man skall leta.

Jag är ju själv runt 52, så det känns kanske inte realistiskt med en 30-åring som någon föreslog lite längre upp i tråden, men om man ska tro statistiken så är det större chans att man får till ett långvarigt förhållande med en kvinna som är 7 år yngre. (Såg någon statistik att det var färre skilsmässor i de relationer där mannen var ca 7 år äldre...) Då torde en kvinna runt 45 vara lämpligt att söka efter. Var hittar man sådana i Göteborgstrakten?

Jag är inte så förtjust i sprit, så krogen känns inte som rätt miljö.

• Anonym (Lisa)

Du verkar ha en underlig bild av kvinnor i 45-årsåldern. Självklart vill vi ha jättemycket sex, med rätt man.

• Förgammalförskilsmässa
    MR Human skrev 2018-01-03 08:56:38 följande:

Ni ska alltså skiljas för att din fru inte vill ha sex med dig längre?
    Då kommer följdfrågan, vill hon inte ha sex för att hon inte gillar sex eller är det bara med dig hon inte vill?

Nä, det var en grov förenkling. Hon har inte velat ha sex de senaste 20 åren, såvitt jag vet så gillar hon inte sex. Jag har fått känslan att hon fokuserat så hårt på att vara mamma, så hon har inte varit så intresserad. Vi har haft sex 4-5 gånger om året de senaste åren men vi har olika prioritet. Jag är kanske lite mer kreativ och hon vill mest ha "vanilj". Jag är ju inte helt opartisk, men min uppfattning är att jag är rätt bra i sängen, men det hjälper inte om hon inte vill.

Orsaken att hon vill separera nu är att hon upplever att vi har väldigt olika mål med våra liv och att jag ofta är "sur". Jag försöker hävda att jag hade varit mindre sur om hon hade brytt sig om vår relation i stället för att ensidigt fokusera på barnen de senaste 20 åren. Nåja, det är en lång historia och förmodligen för sent att reda ut det nu. Dessutom är det svårt att få med nyanserna i en sån här tråd, särskilt eftersom jag inte vill peka finger. Jag är mer intresserad av att lösa problemet.

Det korta svaret på din fråga är att hon inte gillar sex.

• Förgammalförskilsmässa
    Anonym (Lisa) skrev 2018-01-03 09:01:18 följande:

Du verkar ha en underlig bild av kvinnor i 45-årsåldern. Självklart vill vi ha jättemycket sex, med rätt man.

Nej, jag har ingen underlig bild av er i 45-årsåldern. Jag har ingen bild alls, jag försöker skaffa mig en bild. Jag har ju levt i över 30 år med samma kvinna, så jag har väldigt lite att jämföra med, därav tråden.

Det låter ju bra att ni vill ha jättemycket sex. "Rätt man" är ju inte upp till mig att avgöra, men min fråga var mer om det är någon idé att leta efter någon och i så fall var.

• MR Human
    Förgammalförskilsmässa skrev 2018-01-03 08:56:54 följande:

Om det nu är så att det finns kvinnor som är sexuellt aktiva, det verkar ju så på de svar jag fått... Hur får man tag i dem? Jag har ju inte varit ute på marknaden sedan -85 typ.... Vet inte alls var man skall leta.

Jag är ju själv runt 52, så det känns kanske inte realistiskt med en 30-åring som någon föreslog lite längre upp i tråden, men om man ska tro statistiken så är det större chans att man får till ett långvarigt förhållande med en kvinna som är 7 år yngre. (Såg någon statistik att det var färre skilsmässor i de relationer där mannen var ca 7 år äldre...) Då torde en kvinna runt 45 vara lämpligt att söka efter. Var hittar man sådana i Göteborgstrakten?

Jag är inte så förtjust i sprit, så krogen känns inte som rätt miljö.

Om du åker över Östersjön till nåt land så ökar dina chanser väldigt mycket att hitta en yngre kvinna. I dessa länder är det inte alls ovanligt för en kvinna på 30 att skaffa familj med en man som är 20 - 25 år äldre.
    I sverige däremot så är det nästintill omöjligt, men det vet du säkert!

Enligt min erfarenhet så har du dock större chans att hitta en 45 årig kvinna som skaffade barn relativt sent i livet och som fortfarande har barn runt 10 eller tom yngre. Dom vill ha trygghet och en stabil försörjare för deras barn.
    Kvinnor som skaffade barn tidigt och som nu har vuxna barn tror jag blir svårare.
    Dom har kanske levt i ett dött äktenskap och bara väntat på att barnen ska bli vuxna och klara sig själva. Dom har oftast en ekonomi så dom klarar sig och vill för allt i världen inte binda sig igen i första taget. Dom tar för sig av yngre män.
    Det finns en hel del sådana kvinnor på detta forum.

Jag tycker dessutom att det låter lite konstigt att du säger att du vill ha ett riktigt seriöst förhållande med någon när du inte ens har skiljt dig än!

Svar på tråden Finns det bra 45-åriga kvinnor kvar?