Förgammalförskilsmässa skrev 2018-01-03 08:56:54 följande:
Om det nu är så att det finns kvinnor som är sexuellt aktiva, det verkar ju så på de svar jag fått... Hur får man tag i dem? Jag har ju inte varit ute på marknaden sedan -85 typ.... Vet inte alls var man skall leta.
Jag är ju själv runt 52, så det känns kanske inte realistiskt med en 30-åring som någon föreslog lite längre upp i tråden, men om man ska tro statistiken så är det större chans att man får till ett långvarigt förhållande med en kvinna som är 7 år yngre. (Såg någon statistik att det var färre skilsmässor i de relationer där mannen var ca 7 år äldre...) Då torde en kvinna runt 45 vara lämpligt att söka efter. Var hittar man sådana i Göteborgstrakten?
Jag är inte så förtjust i sprit, så krogen känns inte som rätt miljö.
Om du åker över Östersjön till nåt land så ökar dina chanser väldigt mycket att hitta en yngre kvinna. I dessa länder är det inte alls ovanligt för en kvinna på 30 att skaffa familj med en man som är 20 - 25 år äldre.
I sverige däremot så är det nästintill omöjligt, men det vet du säkert!
Enligt min erfarenhet så har du dock större chans att hitta en 45 årig kvinna som skaffade barn relativt sent i livet och som fortfarande har barn runt 10 eller tom yngre. Dom vill ha trygghet och en stabil försörjare för deras barn.
Kvinnor som skaffade barn tidigt och som nu har vuxna barn tror jag blir svårare.
Dom har kanske levt i ett dött äktenskap och bara väntat på att barnen ska bli vuxna och klara sig själva. Dom har oftast en ekonomi så dom klarar sig och vill för allt i världen inte binda sig igen i första taget. Dom tar för sig av yngre män.
Det finns en hel del sådana kvinnor på detta forum.
Jag tycker dessutom att det låter lite konstigt att du säger att du vill ha ett riktigt seriöst förhållande med någon när du inte ens har skiljt dig än!