• spranergar77

    50 kr per vecka - spara pengar!

    Ja men precis.

    En liten trend som dykt upp på Instagram bland annat, man lägger alltså undan 50 kr per vecka hela året.

    Men nu har jag fått ihop att det bara blir 2400 kr?

    Det låter inte alls rimligt för mig & jag förstår inte hur det kan bli så pass lite..

    Är det verkligen helt korrekt? Det är ju 52 veckor per år. Snälla förklara detta för mig, jag blir helt tokig!

  • Svar på tråden 50 kr per vecka - spara pengar!
  • Skalmans

    Lite ?

    Det var trångsynt tycker jag.

    Vad kan man göra för 50 kr i veckan? Inte mycket, vad kan man göra för 2600kr?

    Då är inte valet så svårt.

    Börja med 50kr i veckan öka på det till lite mera, undvik att handla en fika på stan eller något,hitta en 50lapp till och nu växt till en 100lapp.

    Köp aktier för 50kr och går dom bra kan det bli mer, går dom minus blir man sugen på att köpa, går dom då upp igen kan man sälja och köpa någon annan aktie som gått minus som man är intresserad av.

    Nu kostar det att köpa aktier men köp för 50kr spara på hög håll koll på när det går minus så köper man, vänta på plus, sälj, köp igen när det går minus och sälj på plus.

    Vad skulle man då ha under ett år tro om man ser att aktien gått minus och köper lite då och då. Jag gissar på det dubbla minst 5000kr och då har du fått tillbaka det du betalat för att köpa också.

    Varför, jo för man hittat ett nöje med att hitta 50lappar att stoppa in på aktierna i stället också.

    Man kan också bara köpa på minus utan att sälja, men jag vet inte mycket har precis börjat med aktier men ganska kul att se när det stigit med 8-9% och så dalar dom ner till minus 3-4 %.

    Rätta mig gärna då jag ofta brukar ha fel, jag ändrar mig gärna då jag har fel på så sätt har jag till slut bara rätt eller hur var det nu:).

Svar på tråden 50 kr per vecka - spara pengar!