• Pope Joan II

Osynkade barnfria helger

Magnusos skrev 2018-01-03 17:21:10 följande:

Hej

Jag träffade en underbar kvinna i mars förra året där vi båda har barn varannan vecka. Jag har barnen fredag till fredag och hon har sina barn måndag till måndag. Vi har försökt på respektive håll att byta så att vi får synkade barnfria helger (och barnhelger för den delen). Vi har tyvärr inte lyckats med detta än.

Vi båda har mycket starka känslor för varandra, men hon har svårt att acceptera att vi i vår relation inte har mer vuxentid tillsammans. Mina föräldrar har erbjudit sig att ta mina barn en helg i månaden så vi kan få vuxentid. Hennes föräldrar bor på annan ort. För mig är relationen så pass viktig att jag kan tänka mig att kompromissa bort tid med mina egna barn för att bygga vår relation starkare.

Vi har nu kommit till ett stadie där vi båda är överens om att vi borde ta ett uppehåll i relationen, en sk paus. Under 2 veckor kommer vi inte ha någon kontakt, vilket för mig är rena tortyren, men jag inser att det är nödvändigt eftersom hon är helt blockerad av det faktum att vi har osynkade helger.

Min fråga till er här på forumet är: Har ni några erfarenheter av lyckade och inte så lyckade relationer där båda har barn och helgerna är osynkade?

Jag har så oerhört svårt att acceptera att detta är ett sånt stort problem - håller ni med?

Är hon också villig att kompromissa bort tid med sina barn? Köpa en nanny kanske? Så att ni kan ha vuxentid och bygga er relation starkare?

Själv skulle jag ha cirka noll lust att göra så faktiskt. Jag hade aldrig ens övervägt vad du tydligen tycker är okej att göra.
  • Pope Joan II

Jag tycker att hon verkar krävande och konstig. Själv hade jag varit mer upptagen av problemet att vara ifrån en ettåring en vecka i stöten än att inte kunna få obegränsade mängder vuxentid med en ny partner. Träffades ni alltså när det barnet bara var några veckor gammalt?

• Pope Joan II
    Anonym (Lisa) skrev 2018-01-04 12:19:54 följande:

Av egen och kompisar erfarenhet så ser jag det som ett varningstecken. Hade ni haft gemensam barn hade ni haft noll fria helger. Ska ni fortsätta att vara ett par kommer ni och alla barnen bli familj. Dina barn är 9 och 13 någorlunda självgående. Mina bonusar är i den åldern och de är självklart alltid välkomna. Jag har varit med min man i 8 år, vi har fått ställa in massor med "vuxentid" pga av sjukdomar, ändrade tider med mamman, akuta grejer men så är livet i en familj oavsett vilken typ av familj man är. Du ska inte minska tiden med dina barn. Jag har vänner som vår helt synkade ett tag dvs den ena var barnfri när den andra hade sina och vice versa. Det var aldrig några problem. De älskade alla barnen lika! Till sist efter några år gick det och ändra och det var främst för att även barnen skulle ha en relation.

Ge inte bort tiden med dina barn snart är det stora och borta ur boet.

Vi har sällan eller aldrig haft tomt på ungar hemma heller. Vi har haft ett mycket flexibelt upplägg för barnen så har de velat eller behövt komma på andra tider än varannan vecka så har de fått göra det. 
  • Pope Joan II
    Magnusos skrev 2018-01-04 12:28:11 följande:
    Hennes yngsta fyller 2 i feb...
    Jaha. Tja, du skrev 1 och det brukar ju inte vara 2. 
  • Pope Joan II
    Magnusos skrev 2018-01-05 06:22:30 följande:
    ja, vi har 8 barnfria vardagar i månaden...

Jag har nog tyvärr landat i att det är kört... pausen är nog som någon skrev tidigare bara ett sätt att dra ut på avslutet.... Rynkar på näsan
    8 barnfria vardagar? Och det är hon inte heller nöjd med? Det måste vara helg för att det ska räknas som vuxentid?
    Magnusos skrev 2018-01-05 09:28:50 följande:
    Ja, det är svårt... men jag får nog leva på hoppat ändå... hur jag än vänder och vrider på det så vill jag ha henne i mitt liv... får vänta de 2 veckorna och se vad som händer helt enkelt...

Det där med att leta fel verkar rätt vanligt och behöver inte nödvändigtvis betyda att det är kört...
    Det borde betyda det, tycker jag. Varför är du intresserad av att vara tillsammans med någon som hellre letar efter fel hos dig än som lyfter fram allt hon finner attraktivt och positivt med dig? Själv skulle jag avfärda ett sådant uppträdande som psykisk misshandel och raskt vinka hejdå åt den som ägnade sig åt det. 
Svar på tråden Osynkade barnfria helger