• Anonym (yzx)

Osynkade barnfria helger

Anonym (ååå) skrev 2018-01-03 17:35:47 följande:
    Låter som om det är du och ditt ex som måste komma överens om det inte går att rucka på läkarens arbetstid. Nu tror jag ärligt inte helt på det, klart även en läkare kan omförhandla, även om det kan ta tid  Låter märkligt att en arbetsgivare skulle skiva ett intyg för en anställd att den anställde inte kan byta helger då denne har barnen. 

Jag tycker dock inte om att du skriver du är beredd att nalla på din tid med barnen för att ha mer tid med henne, då blir du en "pappa som sviker" och det vill du väl ändå inte.

Du och ditt ex kan väl kompromissa så att du får loss en helg i månaden och hon en? 
    Fast det beror väl helt på hur relationen mellan barn och far-föräldrarna ser ut. När jag gick låg-mellanstadiet så bodde jag hos min farmor två nätter i veckan för jag hade en aktivitet som hon roddade eftersom det var en aktivitet hon själv sysslat med sedan barnsben långt in i pensionen, och jag ääääälskade de dagarna, och den tiden med henne. För mig och min relation med farmor, relation med mamma, relation med pappa, handlade dessa dagarna/nätterna om att någon svek, det var helt enkelt ett mer-värde, en bonus.
  • Anonym (yzx)
    smulpaj01 skrev 2018-01-03 18:06:04 följande:
    Så istället för 14 dagar med pappa per månad hade du 10 dagar? Det var okej för honom alltså?
    Nu var detta varje vecka och inte varannan vecka, så både mamma och pappa fick mindre tid med mig. Men min poäng var att ur barnperspektivet är det inte nödvändigtvis ett svek att vara hos sina mor/farföräldrar.
Svar på tråden Osynkade barnfria helger