• Magnusos

Osynkade barnfria helger

smulpaj01 skrev 2018-01-04 12:17:27 följande:
    Då skulle jag tvivla på hennes intresse för dig. Det här med 2 veckors paus, vad ändrar det?
    Verkar ju väldigt märkligt sätt att göra slut på om det är vad hon vill?
    Hon säger att hon har starka känslor för mig och därför inte kan "dra bort plåstret"... 
  • Magnusos
    Pope Joan II skrev 2018-01-04 12:22:27 följande:

Jag tycker att hon verkar krävande och konstig. Själv hade jag varit mer upptagen av problemet att vara ifrån en ettåring en vecka i stöten än att inte kunna få obegränsade mängder vuxentid med en ny partner. Träffades ni alltså när det barnet bara var några veckor gammalt?

Hennes yngsta fyller 2 i feb...
  • Magnusos
    Magnusos skrev 2018-01-04 12:17:43 följande:
    Till saken hör att min partner har en riktigt smutsig skilsmässa bakom sig och har varit tydlig sedan vi började träffas att hon vill inte vara skild och det näst bästa är då att ha ett optimalt skilsmässoliv där både barntid och vuxentid är fullt ut synkad... jag vet att det troligtvis är en utopi men det är så hon resonerar och jag respekterar hennes ståndpunkt men jag har svårt att acceptera den.
    Någon kommentar på detta?
  • Magnusos
    Anonym (ååå) skrev 2018-01-04 16:35:27 följande:

låter snarare som att hon inte vill. Paus är ju ofta ett begrepp för att an är på väg att lämna 

nja, det är inte så hon uttrycker det men jag vet inte hur kvinnor funkar Rynkar på näsan
  • Magnusos
    Anonym (Lisa) skrev 2018-01-04 15:24:15 följande:
    Att livet sällan är perfekt och att om hon vill ha ett förhållande med dig så får hon nog kompromissa eftersom ni just nu kan ha det.
    Jo, men jag vill ju inte att hon ska kompromissa bort mig Rynkar på näsan
  • Magnusos
    smulpaj01 skrev 2018-01-04 17:05:23 följande:
    Som sagt, jag är tydligen inte ensam om att tro att det är ett mildare sätt att bryta.
    Många kvinnor och män kör på "den grejen".
    Jo, visst jag inser det också... nu var det iofs mitt förslag att ta en paus...
  • Magnusos
    Anonym (ååå) skrev 2018-01-04 17:32:27 följande:
    jaså, det lät i TS som att det var hennes förslag eftersom du skrev att du upplever det som tortyr. 

Oavsett, du får väl avvakta de två veckorna - kort för paus om du frågar mig - och se vad som sker därefter. Tycker ändå att du verkar ha försökt hitta lösningar, vad har hon gjort? 
    Eftersom hon inte kan förlika sig med nuvarande upplägg och jag inte klarar av att avsluta relationen på grund av en icke godtagbar anledning så var det mitt förslag att vi tar ett paus så hon får tid att reflektera och fundera över vad hon egentligen vill och vad som är viktigt för henne... för mig är det fortfarande obegripligt (om nu känslorna finns där som hon säger) att ens tänka tanken att avsluta relationen pga osynkade helger....
  • Magnusos
    Anonym (ååå) skrev 2018-01-04 17:32:27 följande:
    jaså, det lät i TS som att det var hennes förslag eftersom du skrev att du upplever det som tortyr. 

Oavsett, du får väl avvakta de två veckorna - kort för paus om du frågar mig - och se vad som sker därefter. Tycker ändå att du verkar ha försökt hitta lösningar, vad har hon gjort? 
    Och hon har verkligen gjort allt i sin makt för att få till en ändrad bytesdag med hennes ex... hon fick en A4 med text underskriven av 3 överläkare som förklarade varför han inte kan ha fredag som bytesdag...
  • Magnusos
    Almina skrev 2018-01-04 19:24:49 följande:
    Undrar fortfarande varför ni inte kan ha barnen samma veckor, även fast ni har olika bytesdagar. Då skulle ni ju få barnfria helger tillsammans.
    vi har samma veckor men byter innan respektive efter helgen... dvs osynkade helger... 
  • Magnusos

Frågan är om 2 veckor kommer vara en tillräckligt lång paus? För mig känns det som 2 månader...

Svar på tråden Osynkade barnfria helger