• Magnusos

Osynkade barnfria helger

Hej

Jag träffade en underbar kvinna i mars förra året där vi båda har barn varannan vecka. Jag har barnen fredag till fredag och hon har sina barn måndag till måndag. Vi har försökt på respektive håll att byta så att vi får synkade barnfria helger (och barnhelger för den delen). Vi har tyvärr inte lyckats med detta än.

Vi båda har mycket starka känslor för varandra, men hon har svårt att acceptera att vi i vår relation inte har mer vuxentid tillsammans. Mina föräldrar har erbjudit sig att ta mina barn en helg i månaden så vi kan få vuxentid. Hennes föräldrar bor på annan ort. För mig är relationen så pass viktig att jag kan tänka mig att kompromissa bort tid med mina egna barn för att bygga vår relation starkare.

Vi har nu kommit till ett stadie där vi båda är överens om att vi borde ta ett uppehåll i relationen, en sk paus. Under 2 veckor kommer vi inte ha någon kontakt, vilket för mig är rena tortyren, men jag inser att det är nödvändigt eftersom hon är helt blockerad av det faktum att vi har osynkade helger.

Min fråga till er här på forumet är: Har ni några erfarenheter av lyckade och inte så lyckade relationer där båda har barn och helgerna är osynkade?

Jag har så oerhört svårt att acceptera att detta är ett sånt stort problem - håller ni med?

• Svar på tråden Osynkade barnfria helger
  • Anonym (Lisa)

Dessutom har du en tonåring som är en känslig ålder. Det blir inte bättre av vara bortvald av sin far - och att hänga hos farföräldrar kanske inte heller är så kul när man är mitt i hänga med kompisar-fasen. Som sagt om 5 år är din tonåring 18 och flyttar ut.

• Anonym (ååå)
    Magnusos skrev 2018-01-04 12:14:53 följande:
    Det kan tyckas vara jag som snöat in mig men jag skriver utifrån min partners perspektiv... jag ser inga problem med nuvarande upplägg, dvs att få en barnfri helg i månaden med hjälp av mina föräldrar...
    du får ursäkta men nu blev det ju verkligen konstigt. 
  • Anonym (ååå)
    Magnusos skrev 2018-01-04 12:17:43 följande:
    Till saken hör att min partner har en riktigt smutsig skilsmässa bakom sig och har varit tydlig sedan vi började träffas att hon vill inte vara skild och det näst bästa är då att ha ett optimalt skilsmässoliv där både barntid och vuxentid är fullt ut synkad... jag vet att det troligtvis är en utopi men det är så hon resonerar och jag respekterar hennes ståndpunkt men jag har svårt att acceptera den.
    ja men då är det väl hennes uppgift att se till att det synkar? Du har förslag iom att ditt ex kan tänka sig byta och dina föräldrar kan ställa upp. Vad gör hon för att lösa det? 
  • Anonym (ååå)

låter snarare som att hon inte vill. Paus är ju ofta ett begrepp för att an är på väg att lämna 

• Magnusos
    Anonym (ååå) skrev 2018-01-04 16:35:27 följande:

låter snarare som att hon inte vill. Paus är ju ofta ett begrepp för att an är på väg att lämna 

nja, det är inte så hon uttrycker det men jag vet inte hur kvinnor funkar Rynkar på näsan
  • Magnusos
    Anonym (Lisa) skrev 2018-01-04 15:24:15 följande:
    Att livet sällan är perfekt och att om hon vill ha ett förhållande med dig så får hon nog kompromissa eftersom ni just nu kan ha det.
    Jo, men jag vill ju inte att hon ska kompromissa bort mig Rynkar på näsan
  • Anonym (Lars)
    Magnusos skrev 2018-01-04 16:50:58 följande:

Jo, men jag vill ju inte att hon ska kompromissa bort mig 

Om hon är beredd att kompromissa bort dig var hennes känslor inte tillräckligt starka och då är det väl bättre att du få veta det nu och kan satsa på att träffa någon som älskar dig lika högt som du förtjänar att bli älskad!

Och jag håller med övriga -prioritera inte bort tiden med dina barn för en person som själv bara gnäller och inte gör något för att få förhållandet att fungera utifrån era förutsättningar!
  • smulpaj01
    Magnusos skrev 2018-01-04 16:45:32 följande:
    nja, det är inte så hon uttrycker det men jag vet inte hur kvinnor funkar Rynkar på näsan
    Som sagt, jag är tydligen inte ensam om att tro att det är ett mildare sätt att bryta.
    Många kvinnor och män kör på "den grejen".
  • Magnusos
    smulpaj01 skrev 2018-01-04 17:05:23 följande:
    Som sagt, jag är tydligen inte ensam om att tro att det är ett mildare sätt att bryta.
    Många kvinnor och män kör på "den grejen".
    Jo, visst jag inser det också... nu var det iofs mitt förslag att ta en paus...
  • Anonym (ååå)
    Magnusos skrev 2018-01-04 16:45:32 följande:
    det handlar inte om "kvinnor". Både män och kvinnor kan använda sig av det. 
Svar på tråden Osynkade barnfria helger