Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

4 månader kräver konstant underhållning

FuckGoggleAskMe skrev 2018-01-03 21:12:34 följande:

TS, denna fas gick så småningom över hos min son, efter typ tio år ... När han var baby funkade långa promenader med hundskådning bra (där dom rastar hundar i parken alltså, han älskade att titta på det), annars så sjöng jag så att jag tappade rösten (låter hemsk, men han var nöjd) eller ?dansade?, dvs han tittade jag på när jag städade/diskade till musik, med lite handklappning, huvudskakning och grimaser ... ja utsliten blir man, han ville bli road non-stop, annars skrek han.

10 år?? Då var det nog inte en fas om han var såå uppmärksamhetskrävande så länge..
  • Inga bekymmer
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 21:38:53 följande:

Jag har haft barn med olika personligheter, nån mer krävande än den andra, men aldrig har jag trott att de vid några månader ska hålla sig nöjda och sysselsätta sig själva. Små barn och stora barn vill ha uppmärksamhet, Det ingår i föräldraskapet.

För övrigt har jag 13 månader och tolv månader mellan mina barn, så det har varit långt ifrån lugnt. Men det är ett val jag gjort, precis som du valt att bli mamma.

Jag tror inte att du har haft barn som kräver uppmärksamhet på samma nivå som Ts dotter gör nu och som är lika gnällig, för då hade du inte kommit med dina självgoda svar här. Hade de varit så krävande så hade du nog inte skaffat dem så tätt heller. Vad är vitsen med att sitta och kritisera Ts när hon bad om tips och råd?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Va) skrev 2018-01-04 16:18:07 följande:

Vad lustigt att tro att människor dom hanterar barn bättre än andra helt enkelt haft "lättare barn". Det kan inte vara då att vi helt enkelt är bättre föräldrar?Var var jag skrivit att jag inte blivit/blir trött och sliten?

Lustigt att tro att du är en bättre förälder bara för att du inte upplevt bebistiden som lika påfrestande som Ts och en del andra i tråden. En bra förälder lär bl a, enligt mitt tycke, sina barn att visa förståelse, medkänsla och respekt mot andra och jag har svårt att se att en person med din attityd skulle lyckas göra det. Så jag tror inte du är en bättre förälder. Jag tror att olika föräldrar är bra på olika saker och ingen är perfekt! Sen är det klart att man hanterar omställningen att bli förälder olika och andra saker spelar också in. Ts har ju skrivit att det finns andra saker som tynger också och då är det inte så konstigt om påfrestningen känns jobbigare än om man har det bra på alla plan i livet för övrigt.

Ingenstans har jag läst att Ts inte ser till barnets behov utan hon ville ha tips på hur hon kunde göra för att bebisen ska vara mer nöjd.
Svar på tråden 4 månader kräver konstant underhållning