• Natta93

Lifesum

Hej, jag tänkte börja med att använda appen lifesum, är det någon där ute som har lite bättre koll på den. Liksom enligt den ska jag bara äta 240 kcal på en dag...

Och jag hittar inte vart ja kan ändra det.. eller räknar appen ut själv vad jag ska äta för att nå min målvikt? Om ja tex har en nuvarande vikt på 78kg och vill ner till 60 känns ju konstigt att äta såå lite de funkar ju inte känns det som

• Svar på tråden Lifesum
  • SilverEmma

Du har nog lagt in några värden fel. Kan tänka mig att du ska ligga på typ 1800-2000 kcal/dag för att gå ner i vikt. Gå in på din sida och sen kugghjulet för inställningar.

• Tildurrr

Hur lång tid har du ställt in att det ska ta att gå ner i vikt? Kan ju bero på det också

• snabbköpskassörskan

Hejsan!

Jag har själv använt lifesum, och med tanke på det du skriver så misstänker jag att du inte fyllt i alla uppgifter rätt? I början så får man fylla i längd/vikt och ange vilken vikt man vill nå. Oavsett så är de kalorierna som du rekommenderas inte okej.

Gå in på din profil, inställningar och kolla ifall du angett rätt uppgifter. Högst uppe i högra hörnet finns en liten "gubbe", i nästa steg trycker du på kugghjulet- där har du dina inställningar.

Hoppas det löser sig :)

• Natta93

Hej, jag satt å fixade och ja kunde ju ställa in själv vad ja ville äta per dag, tyckte 1100 kcal var ett lagomt mått.

Hur går det för alla er där ute? Funkar appen för er?

• Tildurrr

1100 är oerhört lite faktiskt, jag skulle inte gå under 1300, ett tips bara!

Jag hade appen inställd på 1350 och då går man ner i vikt men i hälsosam takt, utan att behöva gå hungrig!

Svar på tråden Lifesum