• Meriall

Hjälp! Vi matchar inte!

Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-04 19:00:38 följande:

Det knäppa är att de BARA pratar om äggdonation om det inte skulle fungera efter 3-4 ivf:er till. Annars var det min tanke med, att ta emot donerade ägg ena gången och spermier en annan gång.

Det finns reumatism i släkten. Är inne på att göra en immunologisk undersökning. Har du några erfarenheter av det?

Immunologiska problem kan göra att man får svårare att få embryona att fästa i livmodern, immunförsvaret är liksom upphypat och slänger ut dem lättare än det ska. Då kan det hjälpa att plantera in två embryos samtidigt så att de kan hjälpas åt att hålla sig kvar. 

Har en syster som också var oförklarligt barnlös länge och ivf hjälpte inte alls. Fick aldrig plus på stickan. Sedan satte de in två och då tog det sig direkt. Efter det har de fått fler barn på egen hand, som att kroppen "fattat" att det inte är farligt. Därför jag frågade om era två embryos var på samma försök. 

Ja jag tycker den iden är bättre om inget annat funkar, så får du föra dina gener vidare till barnen med :)

Svar på tråden Hjälp! Vi matchar inte!