Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Jättebebissyndrom

Jag är kvinna och är sjuk när jag är sjuk. Jag tycker man får vara det, och jag tycker absolut att du ska bädda ner dig vid sjukdom också. Vilar man ordentligt blir man frisk snabbare.

Nu har jag turen att jag verkar ha ett rejält immunförsvar, som brukar hålla mig frisk när resten av familjen inklusive maken drabbas, men när jag väl blir sjuk är det synd om mig, och det har jag svårt att låta bli att berätta alla som kommer i närheten.

• annabellelee
    Anonym (Gigantisk bebis) skrev 2018-01-07 09:52:55 följande:
    Ni har alltid krävt att vi skall göra långt mer än hälften. Vi skall göra hälften av det vanliga hushållsarbetet, ALLT av det ovanliga tex. måla om, tapetsera om, flytta möbler, byta glödlampor (Efter att ni bestämt att det skall målas om, så det här är inget vi vill), att vi skall tjäna mer pengar och bära huvudansvaret för försörjning, och hälften av ansvaret för barnen. Dessutom köper ni hund som ni själva inte går ut med som sedan blir vårt ansvar. Likvärdigt? Knappast, men inte till vår fördel.

Och det är intressant hur män skambeläggs när de är sjuka medan kvinnor skall passas upp som prinsessor.
    Jag håller helt med om att det är onödigt att kalla folk jättebebisar för att de är sjuka. Alla, män som kvinnor har rätt att få vara sjuka och ligga till sängs utan att skambeläggas för det. 

Men du går för långt åt andra hållet. Kan vi inte alla försöka hålla tonen sansad?
Svar på tråden Jättebebissyndrom