Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Jättebebissyndrom

Anonym (Gigantisk bebis) skrev 2018-01-07 09:52:55 följande:

Ni har alltid krävt att vi skall göra långt mer än hälften. Vi skall göra hälften av det vanliga hushållsarbetet, ALLT av det ovanliga tex. måla om, tapetsera om, flytta möbler, byta glödlampor (Efter att ni bestämt att det skall målas om, så det här är inget vi vill), att vi skall tjäna mer pengar och bära huvudansvaret för försörjning, och hälften av ansvaret för barnen. Dessutom köper ni hund som ni själva inte går ut med som sedan blir vårt ansvar. Likvärdigt? Knappast, men inte till vår fördel.

Och det är intressant hur män skambeläggs när de är sjuka medan kvinnor skall passas upp som prinsessor.

Oj, vad du generaliserar utan att ha en aning.. tror du alla lever som ni? Jag har också målat både väggar och fönster, samt spacklat och slipat. Sen har min man som är hantverkare gjort mer än mig men då har jag alltid ansvar för barnen samt gör mer av det andra.. och han har inte gjort någonting som han inte velat heller. Är du inte nöjd så får du väl kommunicera, prata och sätta ner foten! Bad du din fru att shoppa med sin syster en annan dag, samt förklarade att du mår jättedåligt och känner att du inte orkar?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Rr) skrev 2018-01-08 00:57:26 följande:

Det går inte att mäta olika människors feber via grader, 38 grader kan innebära akuten för en person medan en annan kan gå till jobbet och klara en vanlig arbetsdag trots 38 grader. Jag blir till slajm och orkar ingenting vid minsta feber eller förkylning, jättesvag kropp. Tycker man ska ta symptom på allvar och återhämta sig så fort man kan istället för riskera att förvärra inflammationen.

Det är så sant att man inte kan avgöra måendet med feber eller inte och inte heller om den är hög/låg. Jag har många ggr gånger (längesen nu, peppar, peppar..) blivit totalt vrålförkyld och det sätter sig då förutom i näsan och halsen också på ögonen som svullnar, svider och rinner konstant. Brukar hålla på en ena ögat två dar och sen andra ögat lika länge. Men feber har jag nästan aldrig haft då. Så människor som säger att har man inte feber så är man inte sjuk, kan aldrig själva råkat ut för att själva blivit rejält sjuka utan feber. Själv tycker jag att det ofta är skönare om man får lite feber.. mkt lättare att sova då.
Svar på tråden Jättebebissyndrom