• Anonym (Upprörd)

Peka finger

Vad tänker ni om att en pappa pekar finger åt sin 12-åriga dotter och sen påstår att det är på skoj?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-06 21:49
    Jag syftar på långfingret.

• Svar på tråden Peka finger
  • Anonym (Upprörd)
    SofieJ skrev 2018-01-06 21:33:23 följande:

I vilket sammanhang?

Spelar det någon roll egentligen, är det ett ok beteende hos en förälder?
  • Anonym (Upprörd)
    Fisken i sjön skrev 2018-01-06 21:38:24 följande:

Vad menar du med "peka finger"?

Ge långfingret.
  • Anonym (Haha)

Om dottern inte tog illa vid sig så borde inte du det. Beror helt på hur hon reagerade.

• Fisken i sjön
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 21:39:08 följande:

Ge långfingret.

Ojdå. Ok.

(För mig är "peka finger" att peka på någon med långfingret. Det skulle också möjligen kunna vara att hytta med pekfingret.)

Jag tycker inte att det är ok att ge långfingret åt sitt barn OM det inte väldigt uppenbart är ett skämt som båda uppskattar.
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Haha) skrev 2018-01-06 21:41:08 följande:

Om dottern inte tog illa vid sig så borde inte du det. Beror helt på hur hon reagerade.

Tror egentligen inte riktigt att hon förstår innebörden men jag anser inte att en förälder ska hålla på och ?lära? sina barn sådana dumheter utan föregå med gott exempel.
  • SofieJ
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 21:39:08 följande:

Ge långfingret.

Ojdå trodde också att du menade med pekfingret.

En 12-åring kan mycket väl förstå skämt och sarkasm, så känner nog att det beror på hur barnet är.

Men generellt sett... Nä inte okej.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 21:45:37 följande:

Tror egentligen inte riktigt att hon förstår innebörden men jag anser inte att en förälder ska hålla på och ?lära? sina barn sådana dumheter utan föregå med gott exempel.

Men asså vad lever du i för isolerad värld? Hon är tolv, hon har nog pekar finger x antal gånger tidigare och sagt fula ord. Hon för står antagligen humor/ironi och om hon inte är upprörd så överdriver du verkligen. Är det ert största problem i livet så skatta dig lycklig.
Svar på tråden Peka finger