Peka finger
Vad tänker ni om att en pappa pekar finger åt sin 12-åriga dotter och sen påstår att det är på skoj?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-06 21:49
Jag syftar på långfingret.
Vad tänker ni om att en pappa pekar finger åt sin 12-åriga dotter och sen påstår att det är på skoj?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-06 21:49
Jag syftar på långfingret.
Jag börjar liksom tvivla på om umgänget är bra för henne? I hennes ålder behöver man stöd och vägvisare, inte sånt här beteende?
Jag börjar liksom tvivla på om umgänget är bra för henne? I hennes ålder behöver man stöd och vägvisare, inte sånt här beteende?
?Man skämtar inte på det viset? bara för du inte gör det betyder det inte att andra inte gör. Beror helt på personers humor och relation till varandra. Deras relation och humor har inget med dig att göra. Förstår att du är extra kritisk mot honom då du blivit illa behandlad men det betyder inte automatiskt att han kommer behandla dottern så. Det enda du ska bry dig om är OM dottern blivit upprörd, annars har du rent ut sagt inget med deras skämt att göra. En del har grövre humor, jag skämtar ganska grovt med mina föräldrar speciellt min pappa, många långfingrar har visats genom åren men titt på fan så har han aldrig kallat mig hora och jag har klarat mig fint i livet.
Nu får du väl ändå ge dig! Det är ett långfinger vi pratar om inte värre än så! Det här verkar mer handla om dina känslor mot honom. Sluta va bitter och PRATA MED DIN DOTTER om hur hon känner.
Du kan ju tvivla hur mycket som helst men hon har rätt till umgänge med sin pappa och så länge han vill/går med på det så är det inget du kan göra, annat än att inte förstora vad han gör. Tog dottern inte illa upp eller reagerade nämnvärt så bör du inte göra det till en stor grej.
Det är "reframing" och är inte ok.
Jag har inte stulit, bara lånat.
Jag var inte elak, det var ett skämt.
(Jag var elak och är elak en gång till när jag nedvärderar din upplevelse)
Jag var inte elak, det är du som är känslig.
"och sen påstår att det är på skoj?"
och det triggar?
Var det ett destruktivt förhållande?
Vill hon träffa honom?
"och sen påstår att det är på skoj?"
och det triggar?
Har du blivit utsatt för "det är på skoj" många gånger så blir det till slut en "emotional trigger", i andras ögon är det bara du som överreagerar.
Vilket finger man PEKAR med är väl oväsentligt.
Men om det andrahand om GESTEN "fuck you" så är det riktigt illa.
Sedan så kan ju jag säga att det är knappast något unikt för pappor detta. Även kvinnor gör det.
Men av någon anledning så lägger man mest märke till när männen/pappor gör det, men inte kvinnor/mammor.
Har startat en tråd till, ?Bryr sig bara om ena?, mitt agg och oro handlar om mer än ett finger även om detta blev droppen nu!