Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha)

Peka finger

Om dottern inte tog illa vid sig så borde inte du det. Beror helt på hur hon reagerade.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 21:45:37 följande:

Tror egentligen inte riktigt att hon förstår innebörden men jag anser inte att en förälder ska hålla på och ?lära? sina barn sådana dumheter utan föregå med gott exempel.

Men asså vad lever du i för isolerad värld? Hon är tolv, hon har nog pekar finger x antal gånger tidigare och sagt fula ord. Hon för står antagligen humor/ironi och om hon inte är upprörd så överdriver du verkligen. Är det ert största problem i livet så skatta dig lycklig.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 22:11:12 följande:

Man undrar liksom vad som är hans nästa steg, att kalla henne hora? Jag vet ju vad han går för och hur han behandlade mig!

Om det är ett skämt och dotter va med på det så överdriver du som sagt. Släppt det. Låter som du är bitter över hans beteende mot dig och umgänget med dottern överlag snarare än vad han gjort mot dotter just nu.

Ganska stor skillnad att peka finger och kalla sin dotter hora.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 22:20:42 följande:

Man skämtar inte på det viset med sina barn! Och nej steget är inte alltför långt, hans ursäkt när han behandlade mig illa var alltid i efterhand att det var ett skämt och att han inte menade det.

?Man skämtar inte på det viset? bara för du inte gör det betyder det inte att andra inte gör. Beror helt på personers humor och relation till varandra. Deras relation och humor har inget med dig att göra. Förstår att du är extra kritisk mot honom då du blivit illa behandlad men det betyder inte automatiskt att han kommer behandla dottern så. Det enda du ska bry dig om är OM dottern blivit upprörd, annars har du rent ut sagt inget med deras skämt att göra. En del har grövre humor, jag skämtar ganska grovt med mina föräldrar speciellt min pappa, många långfingrar har visats genom åren men titt på fan så har han aldrig kallat mig hora och jag har klarat mig fint i livet.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Upprörd) skrev 2018-01-06 22:35:08 följande:

Jag börjar liksom tvivla på om umgänget är bra för henne? I hennes ålder behöver man stöd och vägvisare, inte sånt här beteende?

Nu får du väl ändå ge dig! Det är ett långfinger vi pratar om inte värre än så! Det här verkar mer handla om dina känslor mot honom. Sluta va bitter och PRATA MED DIN DOTTER om hur hon känner.
Svar på tråden Peka finger