Inlägg från: Nadinadi |Visa alla inlägg
  • Nadinadi

Förlora vänner efter barn

Jag är 28 och fick mitt första barn i våras. Har märkt hur vänner jag ansåg som mina närmaste dragit sig undan, slutat höra av sig, bjuder inte in mig.

Särskilt min absolut bästa tjejkompis som jag gjort allt för alltid (låtit bo hos mig, hjälpt med hennes dåliga relation, fixat jobb åt osv).ine för det spelar roll men just när de blir såhär så tänker jag bara att man själv ställer upp o finns alltid men verkar bara gå åt ett håll..

Hör hon väl av sig, pratar hon bara om sig själv och sitt och skryter.

Tycker bara det är märkligt då jag är flexibel trots mitt lilla barn och har andra vänner som fått barn innan mig där vi umgåtts som vanligt utan problem. Jag ser det som berikande när vänner blivit föräldrar o det har aldrig hindrat mig från att vilja ses.

Tycker det är konstigt och blir ledsen. Fler med dessa erfarenheter?

• Svar på tråden Förlora vänner efter barn
  • Nadinadi
    Raleigh85 skrev 2018-01-07 05:30:41 följande:

Jag har samma problem, fast tvärt om. Jag är den enda som INTE har barn. Då är man inte heller medräknad kan jag säga. Jag har valt att inte skaffa barn, sure, men jag förstår inte hur man kan sluta ringa, höra av sig etc, bara av den anledningen. Bara för att jag inte har egna barn betyder inte det att jag inte förstår. Tråkigt. Är ju inte direkt det enklaste att skaffa nya vänner när man är vuxen heller.

Ja det är också ett problem som jag via ett syskon fått mycket insikt i. Det är också helt jäkla galet! Är väl jätteskönt att umgås med någon som inte har barn. Rent praktiskt men framförallt att kunna ha lite intressantare samtal och få komma ur barnbubblan.

Förstår mig inte på folk faktiskt.. jättetråkigt om man måste vara helt synkade i livet för att kunna umgås. Inte ens kul ju
  • Nadinadi

Ja precis! Jag pratar knappt något alls om mitt barn på det viset. Det är även därför jag inte umgås med såmånga andra mammor just för att jag inte vill prata om blöja, amning, BVC osv. Tycker det är ganska ointressant även för mig med bebis. Diskuterar det med min man och det är tillräckligt!

Just eftersom jag inte förändrats nämnvärt (förutom att jag såklart inte kan vara precis lika spontan som tidigare) så förstår jag inte grejen.

Svar på tråden Förlora vänner efter barn