• Anonym (r.i.p crusiern)

    Grannen hade fest igår..

    ..och min nyckel till cykeln gick av tidigare igårkväll. Va tvungen använda den så kapade av låset och sen ställde cykeln i trapphuset tills imorgon då jag först kan köpa nytt cykellås.
    Trodde verkligen att den skulle va säker i huset men tjii fick man där ! 

    Jakten har börjat .. inte gått så bra hitils. en granne visa mig en cykel i källaren som jag blev förälskad i men som han inte ville sälja. Utan han ville bara tipsa om cykelhandlare(?) 

    Får gå till jobbet imorgon kl 5. Tack Grannen ! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-07 15:08
    tack grannar*

  • Svar på tråden Grannen hade fest igår..
  • Anonym (r.i.p crusiern)

    Någon som har tips på hur jag ska hitta den skyldiga grannen ? :P 


    Väljer bort barnfamiljer direkt då alla barn är i yngre åldrar.
    Så tänker jag eller hur skulle ni tänka ? Ena grannen hade födelsedagsfest igår.. man vet ju inte om en gäst fick något spratt på väg hem ? Men nej, tror inte det.

    Haffade killen som bor själv över mig, kom bärandes på en påse efter att ha varit ute och handlat.Jag frågade om han verkligen var säker på att han inte hade haft fest igår haha .. då han bar på hörlurar vilket gör att man misstänker att han kan ha haft lite party med folk hos sig trots allt ?
    Men han blev irriterad o sa att han bara sov igår. (verka vara lika knas som mig o håller sig mest för sig själv). Vilket gör att jag inte tror att det är han heller då jag inte skulle ta en cykel ur trapphuset.

    Men det var trots allt en crusier.. :( 

    Finns en dörr kvar att knacka på.. har aldrig sett dom, men verkar vara 3 svenskar runt 20-30 då jag hört rösterna i trappuppgången lite grann. Men ingen som öppnade just nu. 


    Hur ska jag få ur informationen ?
    Prata som en svensk ?  Kasta ägg ? Slå hammaren på deras fot ? haha 


    Tips mottages gärna xD 

  • Griseknoen35

    Det var förmodligen ingen granne som tog cykeln utan någon av grannens gäster. Grannens gäst som stal din cykel lär inte säga till dig granne att hen gjorde det. Kolla i närområdet om du hittar cykeln, kan va någon som bara "lånade" den tull bussen el liknande. Hittar du den inte anmäl den stulen, då har du gjort vad du kan.Svär sedan lite och  gå sen och köp en ny cykel med ett ordentligt lås och förvara sedan cykeln i hallen inne hos dig. 

  • Anonym (Johanna)
    Griseknoen35 skrev 2018-01-07 16:41:08 följande:

    Det var förmodligen ingen granne som tog cykeln utan någon av grannens gäster. Grannens gäst som stal din cykel lär inte säga till dig granne att hen gjorde det. Kolla i närområdet om du hittar cykeln, kan va någon som bara "lånade" den tull bussen el liknande. Hittar du den inte anmäl den stulen, då har du gjort vad du kan.Svär sedan lite och  gå sen och köp en ny cykel med ett ordentligt lås och förvara sedan cykeln i hallen inne hos dig. 


    Som hyresgäst är man ansvarig för sina gästers uppträdande. Ts borde göra stöldanmälan och informera om festen till både polisen och hyresvärden.
  • Anonym (r.i.p crusiern)
    Anonym (?) skrev 2018-01-07 16:39:46 följande:

    är du hög eller?


    baserat då vad ? Att jag skriver "haha" ? Eller valde en rubrik som skulle locka fler läsare om jag skrev cykel med ? Eller för att jag jag skrev "prata som en svensk"?


    Vad är orsaken till dig banala fundering ? 

  • Anonym (r.i.p crusiern)
    Griseknoen35 skrev 2018-01-07 16:41:08 följande:

    Det var förmodligen ingen granne som tog cykeln utan någon av grannens gäster. Grannens gäst som stal din cykel lär inte säga till dig granne att hen gjorde det. Kolla i närområdet om du hittar cykeln, kan va någon som bara "lånade" den tull bussen el liknande. Hittar du den inte anmäl den stulen, då har du gjort vad du kan.Svär sedan lite och  gå sen och köp en ny cykel med ett ordentligt lås och förvara sedan cykeln i hallen inne hos dig. 


    Antagligen var det någon av grannens gäster möjligtvis. Men låser man inte dörren till tvättstugan under tiden som man tvättar så är tvätt medlet borta nästa gång man kommer ner för att torka tvätten te x. Kan ju vara grannen som bytt bort den mot någonting, det vet man ju inte. Hade ordentligt lås, Men det var fastfruset, fingerade inte ens att elda på nyckeln. O var tvungen använda cykeln.

  • Anonym (Freja)

    Du hade väl kunnat tagit in cykeln i din lägenhet istället för att låta den stå i trapphuset?

  • Anonym (r.i.p crusiern)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-01-07 16:49:17 följande:
    Som hyresgäst är man ansvarig för sina gästers uppträdande. Ts borde göra stöldanmälan och informera om festen till både polisen och hyresvärden.

    Kommer inte polisanmäla denna händelse då det var gammal cykel o självrisken antagligen skulle kosta mig istället för att tjäna något på det.

    Men hade gärna lånat grannens cykel till jobbet imorgon så att jag slipper att gå.
    500 kr i till ny cykel hade inte heller skadat då jag är så beroende av cykeln. 


    Nya cyklar är inte billiga. O jag tar mig fram överallt med den så behöver vara en riktigt stryktålig vilket min förra kanske inte var men den rullade som ingen annan och trappor var inga problem! 

  • Anonym (r.i.p crusiern)
    Anonym (Freja) skrev 2018-01-07 17:17:51 följande:

    Du hade väl kunnat tagit in cykeln i din lägenhet istället för att låta den stå i trapphuset?


    Bor ganska trångt. O jag har sett en annan cykel stå där i flera veckor därför jag ställde den där. Men ja, den var låst, men jag kunde ju inte göra så mycket åt det just då.t

Svar på tråden Grannen hade fest igår..