Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Hatar mitt jobb.

Hejsan

Jag vet inte vad jag ska göra åt min situation riktigt. Jag hatar verkligen mitt jobb. Det är inom restaurangbranschen, snabbmat. Dåligt betalt, dåliga tider och får skäll varje dag av ledarna. Kunderna är inte särskilt schyssta heller trots att man gör så gott man kan. Jag söker jobb men får inte alls någon stor respons. Vet inte var jag ska söka mer. Många kräver erfarenhet och detta är mitt första jobb. Jag vet att jag kan börja plugga men jag vet inte vad! Annars hade jag börjat, hade varit så lätt om man visste exakt vad man ville men jag har verkligen ingen aning därför tänkte jag det är bättre att jobba ett tag tills man kanske kommit på vad man verkligen vill läsa.

Enda jag vill är att ha ett heltidsjobb med okej tider där man inte får skäll varje dag och där inte allt strular.

Kan någon komma med tips? Goda råd som gör att jag orkar stå ut tills jag hittat ett annat jobb?

• Svar på tråden Hatar mitt jobb.
  • Anonym (Tjej)

Just nu vill jag bara ha ett annat jobb. Om det är inom samma bransch eller något annat gör inget. Jag vill bara slippa få skäll hela dagarna och vara sönder stressad. Jag tjänar liksom 122kr/Tim och har inte heltid. Det blir inte mycket pengar fastän man sliter som fan.. Jag vill helt enkelt ha ett jobb jag inte får ont i magen av att gå till. Där jag får en hyfsad lön och tiderna är okej. Jag kollar runt efter jobb hela tiden men det har varit svårt med jobb för mig, ibland känner jag mig värdelös för att jag inte lyckas få något annat.

Jag har ganska bra betyg, problemet är somsagt att jag inte har en aning om vad jag vill göra. Jag skulle bara vilja jobba ett tag nu och tjäna pengar och resa och sedan kanske plugga. Åhh!

• Anonym (Tjej)
    NKmamma skrev 2018-01-07 19:37:08 följande:

Det är svårt att ge tips om andra jobb. Vad för slags jobb har du sökt?

Mitt enda råd är att stå ut och söka fler jobb under tiden.

Jag söker blandat med jobb. Lager, restaurang, städ, café. Jobb som inte kräver utbildning. Jag vill bara ha något bättre. Jag trivs verkligen inte alls bra på mitt jobb. Jag söker inte mitt drömjobb just nu bara ett som jag inte hatar. Jag är så avundsjuk på folk som säger att dom faktiskt tycker om sitt jobb, hade också velat känna så..
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 19:47:33 följande:

Tänk på att det kanske inte kan bli så mycket bättre med den typen av jobb... själv jobbar jag inom städ och hatar som sagt också mitt jobb...

Kan tänka mig att städ inte heller är det roligaste. Jag hade velat stå i något mysigt café kanske, om man hade fått välja. Jag jobbar med snabbmat, och där är det nonstop med folk, och dom klagar över allt. Folk bara slänger mat på golvet. Dom skiter totalt i det. Enda gången jag kan tycka det är okej är på morgonen då det är ett fåtal kunder och man inte är ihjäl stressad. Tänker att ett café hade nog passar mig då.
Svar på tråden Hatar mitt jobb.