• Lovatic91

Följas åt till ett plus

Hej.

Jag och min sambo ska börja försöka bli gravida nu i slutet på månaden. Skulle vara kul om flera här inne ville följas åt.

Kanske hittar man nya vänner.

Vi bor söder om Stockholm och skulle vara roligt att följa er som bor nära men självklart är alla välkomna.

Vi är 26 år gamla, vart tsm i 2,5 år och förlovade oss i somras.

Min sambo jobbar som fibertekniker och jag jobbar som barnskötare på en förskola.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus
  • Lovatic91

Förstår. Hoppas det blir ett plus för oss snart och er självklart. Men självklart nervöst.

• Lovatic91

Tog ut hormonspiralen i november förra året och haft mens en gång. Har inte riktigt 100% koll på om den är regelbunden eller nåt. Men lika mkt mensvärk som innan spiralen :(

• Lovatic91

Fick mens idag två dagar för tidigt.

Men vi har endast kört avbrutet hittills.

Men ska köra nu vid ägglossningen i slutet av månaden.

• Lovatic91
    Floora skrev 2018-01-13 16:42:28 följande:

Med första barnet så åt jag rosenrot innan jag blev gravid vilket gjorde att ägglossningen blev mer tydlig. Kände direkt när det var dags, inte helt bekvämt kanske men ganska bra ;)

Har köpt nu med och tänkte se om det kunde ge systemet en skjuts i rätt riktning. Det ska ju ha en effekt mot trötthet med så passar bra denna tiden på året.

Någon mer här som har erfarenhet av rosenrot?

Började med rosenrot igår tack och lov att det finns veganskt alltså.

Jag har haft två mens sen uttag av hormonspiral har ni min andra mens.

Jag hade för typ en vecka sen kraftiga magsmärtor men vet inte om det var ägglossningen. Men hade så ont.

Har tyvärr inte erfarenhet av rosenrot sen innan men hoppas det har effekt då vi ska börja försöka vid nästa ägglossning
  • Lovatic91
    Floora skrev 2018-01-13 21:58:51 följande:

Då håller vi tummarna :) När är beräknad ägglossning? Jag kände av ägglossningen mycket när jag tog det förra gången så ska bli spännande att se hur det blir nu.