• Lovatic91

Följas åt till ett plus

Hej.

Jag och min sambo ska börja försöka bli gravida nu i slutet på månaden. Skulle vara kul om flera här inne ville följas åt.

Kanske hittar man nya vänner.

Vi bor söder om Stockholm och skulle vara roligt att följa er som bor nära men självklart är alla välkomna.

Vi är 26 år gamla, vart tsm i 2,5 år och förlovade oss i somras.

Min sambo jobbar som fibertekniker och jag jobbar som barnskötare på en förskola.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus
  • Lovatic91

Förstår. Hoppas det blir ett plus för oss snart och er självklart. Men självklart nervöst.

• Lovatic91

Tog ut hormonspiralen i november förra året och haft mens en gång. Har inte riktigt 100% koll på om den är regelbunden eller nåt. Men lika mkt mensvärk som innan spiralen :(

• Lovatic91

Fick mens idag två dagar för tidigt.

Men vi har endast kört avbrutet hittills.

Men ska köra nu vid ägglossningen i slutet av månaden.

• Lovatic91
    Floora skrev 2018-01-13 16:42:28 följande:

Med första barnet så åt jag rosenrot innan jag blev gravid vilket gjorde att ägglossningen blev mer tydlig. Kände direkt när det var dags, inte helt bekvämt kanske men ganska bra ;)

Har köpt nu med och tänkte se om det kunde ge systemet en skjuts i rätt riktning. Det ska ju ha en effekt mot trötthet med så passar bra denna tiden på året.

Någon mer här som har erfarenhet av rosenrot?

Började med rosenrot igår tack och lov att det finns veganskt alltså.

Jag har haft två mens sen uttag av hormonspiral har ni min andra mens.

Jag hade för typ en vecka sen kraftiga magsmärtor men vet inte om det var ägglossningen. Men hade så ont.

Har tyvärr inte erfarenhet av rosenrot sen innan men hoppas det har effekt då vi ska börja försöka vid nästa ägglossning
  • Lovatic91
    Floora skrev 2018-01-13 21:58:51 följande:

Då håller vi tummarna :) När är beräknad ägglossning? Jag kände av ägglossningen mycket när jag tog det förra gången så ska bli spännande att se hur det blir nu.

Runt den 20onde. Har tre appar men alla säger olika.

Tack ??
  • Lovatic91
    Floora skrev 2018-01-15 16:51:43 följande:

Spännande :) samma som mig då :)

Haha okej. Ja min mens är slut så kan äntligen börja försöka nu ????
  • Lovatic91
    Mikkis90 skrev 2018-01-20 09:08:40 följande:

Hej tjejer! :D imorse gjorde jag ett test och det visade jätte jätte svagt Pluss!!!!! Min man trodde mig inte men när jag visade så vart han helt skakig och satte sig ner i soffan.

Ska ta ett till om två dagar när jag har min Bim, så förhoppningsvis blir plusset tydligare!. :D

Mina symptom är : hög Temp ,illa mående lite varierande om dagen , kissnödig hela tiden, super trög i magen, sura uppstötningar, gasig som fan , lite lätt kramp i livmodern (förmodligen för att den växer) , hungrig hela tiden men så fort jag ska äta så blir jag mätt fort och hungrig direkt igen efter ett par minuter .

Är det ett plus så är du gravid
  • Lovatic91
    Anonym (123) skrev 2018-02-19 10:38:03 följande:

Jag tror inte det blev något denna månad men inte mens förrän helgen. Hur går det för dig?

Svårt att få till det rätt dagar. Har inte jätte koll på när jag har ägglossning heller.
  • Lovatic91
    Anonym (123) skrev 2018-02-19 13:07:34 följande:

Börja med ägglossningstest? :)

Jag förstår inte riktigt hur det funkar och känns stressigt men har hemma så kanske får testa. Iaf
  • Lovatic91
    Anonym (123) skrev 2018-02-19 19:08:00 följande:

Om du tycker det är jobbigt o veta hur dom funkar kör på det digitala med clearblue den rosa:)

Dom är ju så dyra. Har ju mens app men vet inte hur den är att lita på. Sen blir det så svårt också för man ska ligga vissa dagar och det är svårt att planera
  • Lovatic91
    Anonym (123) skrev 2018-02-20 12:50:00 följande:

Okeej... ja mensappar är ju bara bra om man har väldigt regelbunden mens. Annars ska man ju tempa. Beror väl på. Köpte ett paket såna på aporea 186kr tror jag. Och har använt 2 stickor. Blev gravid. Fick missfall. Sen ha vi tagit en mindre paus nu

Jo men det är den hyfsat. Nån dag mot vad appen säger i skillnad.

Beklagar. Hoppas det går nästa gång iaf
  • Lovatic91
    Anonym (123) skrev 2018-02-27 07:54:51 följande:

Hur går det för alla? Jag plussade i helgen

Nytt försök till nästa ägglossning då vi inte hann med senaste

Grattis :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus