• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • faglin

Var och tittade på sexåringens avslutning på simskolan igår. Bara av att gå så lite mm så fick jag så ont i ländryggen att jag på kvällen var otroligt osäker på om det var mitt ryggonda eller värkar. Var tvungen att varna mannen. Så jag börjar bli en aning less. Vecka 37+3 idag. Har tid för undersökning om igångsättning på tisdag så förhoppningsvis är det snart över!

• DazaC
    Vargen070918 skrev 2018-03-10 13:53:39 följande:

Ambitiöst att hoppa Kanske ska testa

Jag får alla möjliga tips nu från vart och varannat håll: putsa fönster, vila, dansa, promenera etc. och så orkar jag knappt med mig själv...

Haha, hoppa var nog att ta i men jag tog mig upp åtminstone ;P Det var nog...

Det är samma här gällande orken... Läst om massa olika tips men ligger typ och vilar/slumrar större delen av dagarna och försöker hjälpa till lite med mat tex. Kämpar mig även något varv runt kvarteret för att det ska dra igång men idag gick det väldigt långsamt. Dock haft mycket sammandragningar och tryck neråt idag så hoppas på att det är något på gång.
  • Krusbärskompott

Fy fan. BF +6 idag och det händer ingenting!

Pumpade som en tok igår efter tips från min barnmorska men inte hjälpte det?!? Har träningsvärk i handen idag typ?

Försökte idag att promenera ut den, gick 6 km vilket resulterat i ont i ländryggen o inget annat.

Har avinstallerat facebook för står fan inte ut med alla som hör av sig och ska veta hur det går. :(

• änglarsmå

inte nåt än och känner bebis lite.....hoppas fler känner lite rörelser så det inte är onormalt, Så svårt att avgöra vart gränsen går tycker jag. Gud varför ska min bebis vägra komma ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Vargen070918
    Krusbärskompott skrev 2018-03-10 20:46:40 följande:

Fy fan. BF +6 idag och det händer ingenting!

Pumpade som en tok igår efter tips från min barnmorska men inte hjälpte det?!? Har träningsvärk i handen idag typ?

Försökte idag att promenera ut den, gick 6 km vilket resulterat i ont i ländryggen o inget annat.

Har avinstallerat facebook för står fan inte ut med alla som hör av sig och ska veta hur det går. :(

änglarsmå skrev 2018-03-11 08:54:56 följande:

inte nåt än och känner bebis lite.....hoppas fler känner lite rörelser så det inte är onormalt, Så svårt att avgöra vart gränsen går tycker jag. Gud varför ska min bebis vägra komma ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja samma här! BF +10 och mitt tålamod är slut.

Igår och i natt var bebis lugnare men idag bökar den igen. Min brukar svara när jag buffar på magen, då känns det bättre. Hade den inte gjort det hade jag nog ringt in för rådgivning och ev kontroll.
  • vivi85

39 dgr kvar här! Är först nu den sista veckan jag börjar bli trött på de hela. Har inte gått upp i vikt alls utan ligger på 3 kg minus mot när jag blev gravid. Vägde då 67, och nu 64. Men är bara 160:) lågt hb på 100 så trött jämt, ont och onda förvärrar. Ska på läkarmöte den 3:e april om igångsättning då jag födde sonen i ett dike, allt som allt tog allt 1 timma och 20 min. Är ensamstående denna gång, så vill inte va med om de igen..

• tomten12

Vågar knappt fråga...men har det blivit några bebbar över helgen?

En dag kvar, sen första kontroll inför igångsättning.ä Även om jag inte är mogen så känns det som om då är bollen i rullning i alla fall.

• DazaC
    tomten12 skrev 2018-03-12 08:38:17 följande:

BF+8, ingen bebis i syne och inga känningar. Bara sovit ovanligt gott inatt men är lika trött för det. Första barnet kom som i morse 8 dagar över så känns inget vidare att passera det faktiskt.
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-12 08:38:17 följande:

En dag kvar, sen första kontroll inför igångsättning.ä Även om jag inte är mogen så känns det som om då är bollen i rullning i alla fall.

Nej.... ingen bebis blir knäpp här! Alla frågar och tycker det är så konstigt att jag gått över tiden!!! Jag är inte ens mogen för igångsättning för fan och är BF +5 liksom så arg så jag kan slå på saker
  • Vargen070918

Inget här heller. BF+11. Fy!!!

Igår var jag helt labil och grinade titt som tätt.

På onsdag blir det ett samtal till förlossningen enligt bm-instruktioner. Får väl se vad de säger :-/

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !