• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Krusbärskompott
    änglarsmå skrev 2018-02-27 09:37:48 följande:

Känner mer spetsiga rörelser eller hur man ska förklara på vänster sida mest uppe men även nere och mer tung ner till...ska till barnmorska kl 13 idag så får svar domen gud vad man hinner tänka innan!!!

Hoppas det går bra! När min låg på fel håll var det sjukt obekvämt och svårt att andas och huvudet krockade liksom med mina revben när jag rörde mig. Helt annan känsla när de hade vänt på den.
  • änglarsmå

Huvudet ner och ruckbart ( vilket var skönt) men ingen skillnad på denna jädra livmodertapp eller nåt öppet mer än att 1 finger kommer in i tappen fan hur lång tid ska det gå tills man är mogen egentligen kommer väl få föda en 4,5 kg ellr 5 kg med denna tid det tar att mogna. Så frustrerande har sjukt ont i ljumskarna nu och tung nertill!! Nästa kontroll på fredag men lär knappast hänt nåt då heller

• Fliselisan
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-23 20:15:44 följande:

Ni/vi som har fått barn nu

Ammar ni?

Har slikonbröst , har fått enorma bröst med mycket mjölk och det gör så jäkla ont :( någon annan som har så som jag? Tror ni de kan vara faligt för barnet ? Min barn bajsar 5-7 gånger om dagen nu

Fick henne i måndags .

Jag ammar, men har inte silikonbröst så vet inte hur det känns för dig. Visst blir brösten väldigt spända ibland, men inte så det gör direkt jätteont. Tror dock inte att det är någon fara flr varken dig eller bebisen.

Min lillkille bajsar också jättemycket, helst på natten när man precis bytt blöja så man får byta igen
  • Fliselisan

Hoppas bebis kommer snart för alla er som hår och väntar. Jag var öppen 1,5 cm när jag blev igångsatt på förlossningen, fick en dos att dricka av nåt medel som skulle starta förlossningen, sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick.

Totalt tog förlossningen 6 timmar, lite trögt i början och sen på slutet väldigt fort. Så även om man blir igångsatt behöver det inte bli utdraget :)

• Vargen070918
    Fliselisan skrev 2018-03-03 16:25:22 följande:

Hoppas bebis kommer snart för alla er som hår och väntar. Jag var öppen 1,5 cm när jag blev igångsatt på förlossningen, fick en dos att dricka av nåt medel som skulle starta förlossningen, sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick.

Totalt tog förlossningen 6 timmar, lite trögt i början och sen på slutet väldigt fort. Så även om man blir igångsatt behöver det inte bli utdraget :)

Åh tack för ditt inlägg! Just igångsättning är jag lite orolig för, just att det ska bli utdraget. BF +2 idag. Bara att forts vänta...
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-03 17:21:51 följande:
    Åh tack för ditt inlägg! Just igångsättning är jag lite orolig för, just att det ska bli utdraget. BF +2 idag. Bara att forts vänta...
    Usch vad segt. Jag har tid för igångsättning om en vecka, och hoppas innerligt att jag är lite mogen då. Förra igångsättningen var jag öppen 1-2 cm 37+4.

Är du omföderska?
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-05 13:05:04 följande:

Usch vad segt. Jag har tid för igångsättning om en vecka, och hoppas innerligt att jag är lite mogen då. Förra igångsättningen var jag öppen 1-2 cm 37+4.

Är du omföderska?

Ja det är min tredje. Två första kom innan BF så det här är ju olidligt! BF +4 idag ????

Håller tummarna för dig!
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-05 13:44:33 följande:
    Ja det är min tredje. Två första kom innan BF så det här är ju olidligt! BF +4 idag ????

Håller tummarna för dig!
    Oj, ja.. Jag har liksom räknat med att det kommer att ske i v 38 för att det gjorde det med andra barnet ( första kom av sig själv på BF+1)... Nu blir jag skraj att jag också kommer att få gå till BF.. Tyvärr inte alls vad jag räknat med, men det hade säkert inte du heller?

Men, varje dag inget händer ökar ju oddsen för nästa dag!

Håll ut!
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-05 13:54:47 följande:

Oj, ja.. Jag har liksom räknat med att det kommer att ske i v 38 för att det gjorde det med andra barnet ( första kom av sig själv på BF+1)... Nu blir jag skraj att jag också kommer att få gå till BF.. Tyvärr inte alls vad jag räknat med, men det hade säkert inte du heller?

Men, varje dag inget händer ökar ju oddsen för nästa dag!

Håll ut!

Nej det här var inget jag räknade med

Har dessutom haft förvärkar sen v36 vilket inte gör det hela enklare men som du säger , en dag närmare varje dag
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-05 19:36:32 följande:
    Nej det här var inget jag räknade med

Har dessutom haft förvärkar sen v36 vilket inte gör det hela enklare men som du säger , en dag närmare varje dag
    Ja håll ut! Håller tummarna för dig hela tiden. De sista veckorna är inte kul, men det är väl så motiverade inför själva förlossningen!!
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !