Hur har folk råd att resa flera ggr/år?
Det känns som att "Alla andra" har råd att åka på fantastiska resor varje år- flera ggr per år. Vi har tre barn och jag önskar inget hellre än att jag kunde ge mina barn den häftiga upplevelsen av att få upptäcka världen men vi har helt enkelt inte råd. Jag kan inte låta bli att förundras över av alla bilder och inlägg på Facebook från vänner och bekanta som reser varenda lov....
Jag njuter av bilderna och deras upplevelser men kan likväl inte komma ifrån den gnagande jobbiga känslan ....
En familj är på Maldiverna över jullovet..på februarilovet åker de till alperna..möter våren i Paris och försommaren i Barcelona..2 veckor på all inklusive i Grekland....höstlovet i N.Y osv..och de är inte ensamna. En annan är i Afrika..Några är i U.S.A osv osv. Kikade på skoj upp en resa för 5 Pers till vanlig semesterort...54000 kr för en vecka! 12 mån/år = vi skulle behöva lägga undan närapå 5000 kr/mån...finns inte på kartan ????
För egen del kan jag bara krasst konstatera att de har det gött och att vi gör det bästa på hemmaplan med små dagsutflykter osv. Men mina barn tycker det är orättvistvochvundrar ofta varför inte vi kan resa som alla andra kompisar och klasskompisar.
Jag önskar så att vihadectåd att lägga undan lite varje månad för att kunna flyga iväg en vecka på lovet men vi har för tight budget för att det ska vara möjligt. Jag undrar...är jag ensam om dessa motstridiga känslor? Ni som har råd att åka bort varenda lov - hur gör ni? Hur får ni ihop Det? Tips och råd mottages tacksamt!