Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?
Detta. Aldrig att det är sant, då hade det blivit en världsnyhet. Det är påhittat ñeller missuppfatta, ingenting annat. Annars hade hela världen hört om det, vilket vi nu inte har gjort.
Detta. Aldrig att det är sant, då hade det blivit en världsnyhet. Det är påhittat ñeller missuppfatta, ingenting annat. Annars hade hela världen hört om det, vilket vi nu inte har gjort.
Fast läkarna var tydligen övertygad ....
Läkarna har kanske inte sagt att det var Gud. Men det är inte helt omöjligt att de sagt att "hennes ben läkt mot alla odds" eller att det skett "oförklarligt", " hon har haft en sagolik tur" eller "ett rent mirakel". Jag vet inte. Men läkare kan inte förklara allt som sker, och det står de för. Oavsett om det beror på outvecklad läkarvetenskap, tur, eller om det är Gud.
Sedan är det självklart att man undrar varför Gud isf helar en del men inte alls. Det vet nog ingen. Jag tycker också att det låter väldigt orättvist..
När jag inte kan förklara något så brukar jag säga Jag vet inte.
Dock är det omöjligt att den kristna guden existerar och även andra religioners gudar.
Så någon ljuger, eller misstar sig. Kanske alla?
Intressant nog samma sak som nära 100% av alla fd troende jag inte bara känner personligen utan känner till över huvud taget, inklusive Seth Andrews och Hugo.
Jag har aldrig sagt att det är omöjligt. Däremot är det en väldigt dålig anledning att tro på något för att det inte är omöjligt.
Nu gällde det om bibeln var god, moralisk och rättvis. Inte sann,alltså.