• Äldre 10 Jan 18:09
    3224 visningar
    19 svar
    19
    3224

    Har du varit för invandring men ändrat dig nu?

    Ni som har ändrat er, kommentera motivering.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit för invandring men ändrat dig nu?
  • Äldre 10 Jan 18:14
    #1
    +1

    ">

  • HelaGo­tland
    Äldre 21 Jan 13:26
    #2
    +3

    Jag har aldrig varit för fri massinvandring av ekonomiska anledningar

  • Äldre 22 Jan 17:21
    #3
    -5 +1

    Nej, fri rörelse är nått jag alltid kommer att förespråka oberoende vilken smörja nassarna predikar.

  • Äldre 22 Jan 17:24
    #4
    +2

    Nej jag har så länge jag kan minnas varit ganska invandringskritisk, i vissa perioder så invandringskritisk som man bara kan bli typ.

  • Smirno­ffski
    Äldre 22 Jan 17:27
    #5
    +3

    Nej har varit mot en för stor invandring länge.

  • Äldre 22 Jan 17:53
    #6
    +3

    Nej, jag har varit invandrarkritisk så länge jag vet

  • Äldre 22 Jan 18:57
    #7
    Hurdumkanmanbli skrev 2018-01-22 17:21:27 följande:

    Nej, fri rörelse är nått jag alltid kommer att förespråka oberoende vilken smörja nassarna predikar.


    Du menar som sverige har nu?
  • Äldre 22 Jan 19:09
    #8

    Jag har tidigare varit väldigt vänster och i princip för öppna gränser över hela världen ???? nu sitter jag på min kammare och oroar mig över samhällsklimat, våldtäkter och ökad brottslighet istället. Typiskt. Det var ingen bra idé.

  • justan­otherm­an
    Äldre 22 Jan 19:14
    #9
    -1

    När jag var i tonåren var jag för fri invandring till och med. Lustigt nog förklarade en invandrarkompis för mig att ett sådant samhälle inte är hållbart. Det fick mig att sakta men säkert ändra åsikt och bli mer kritisk till den hållningen.

    Men det är en komplex fråga. På sätt och vis känner jag mig inte så drabbad som många andra. Jag är man t.ex och jag känner mig inte lika utsatt som många kvinnor gör nu med alla överfallsvåldtäkter t.ex. Det är främst kvinnor som vill ha stor invandring och ett mångkulturellt samhälle. Det känns fel om jag som man ska tala om för kvinnor att ett sådant samhälle är dåligt för dem.

  • Äldre 22 Jan 19:19
    #10
    +3

    Väldigt naiva och verklighetsfrånvarande människor som är för fri invandring.

    Har aldrig och skulle aldrig tänka i den idiotin (:

  • Äldre 22 Jan 19:32
    #11
    jansan skrev 2018-01-22 19:19:00 följande:

    Väldigt naiva och verklighetsfrånvarande människor som är för fri invandring.

    Har aldrig och skulle aldrig tänka i den idiotin (:


    Men vi har ju inte fri invandring idag, det görs alltid en bdeömmning och många får avslag.
    Däremot har vi sedan vi gick med i EU öppna gränser och obefintlig gränskontroll man kan åka in och ut som man vill.
  • Äldre 22 Jan 19:39
    #12
    +1
    Noname00 skrev 2018-01-22 19:32:28 följande:

    Men vi har ju inte fri invandring idag, det görs alltid en bdeömmning och många får avslag.

    Däremot har vi sedan vi gick med i EU öppna gränser och obefintlig gränskontroll man kan åka in och ut som man vill.


    Läste för snabbt där. (:

    Men är heller inte för invandringen vi har idag så, samma idioti.
  • Äldre 23 Jan 16:53
    #13
    +1

    Har varit emot invandring sen jag var 12 år

  • Äldre 29 Jul 11:12
    #14
    +1
    Duppedu skrev 2018-01-22 19:09:04 följande:

    Jag har tidigare varit väldigt vänster och i princip för öppna gränser över hela världen ???? nu sitter jag på min kammare och oroar mig över samhällsklimat, våldtäkter och ökad brottslighet istället. Typiskt. Det var ingen bra idé.


    Oj, ja, man vill ju bara vara en god medmänniska,men sanningen är npjon offras alltid. Vi kan inte ha resurser åt alla det saknas ju resurser för alla som föddes och växte upp i Sverige, innan det är löst tar vi in mer folk som behöver ännu mer resurser. Det är så okonsekvent.
  • Äldre 29 Jul 11:16
    #15
    +2
    justanotherman skrev 2018-01-22 19:14:45 följande:

    När jag var i tonåren var jag för fri invandring till och med. Lustigt nog förklarade en invandrarkompis för mig att ett sådant samhälle inte är hållbart. Det fick mig att sakta men säkert ändra åsikt och bli mer kritisk till den hållningen.

    Men det är en komplex fråga. På sätt och vis känner jag mig inte så drabbad som många andra. Jag är man t.ex och jag känner mig inte lika utsatt som många kvinnor gör nu med alla överfallsvåldtäkter t.ex. Det är främst kvinnor som vill ha stor invandring och ett mångkulturellt samhälle. Det känns fel om jag som man ska tala om för kvinnor att ett sådant samhälle är dåligt för dem.


    Jag vet också äldre invandrare som sagt att dagens invandring är bara att släppa in gatu-terror, våld våld våld och kostnader för våra poliser för fängelserna för skattebetalarna. De har förklarat skillnaden på invandringen när den var mycket glesare, innan Syrien etc. Och då anpassades de fort in i samhället helt själva, och de rymdes utan att det blev problem. De skötte sig. Hittade jobb. Jobbade sig uppåt. Skapade ett liv. Nu är det som ett inbördeskrig invandrare verses svenskar.
  • Äldre 29 Jul 11:17
    #16

    Är det bara SD som är invandrarkritiska av partierna?

  • Äldre 29 Jul 18:26
    #17
    -1
    jansan skrev 2018-01-22 19:19:00 följande:

    Väldigt naiva och verklighetsfrånvarande människor som är för fri invandring.

    Har aldrig och skulle aldrig tänka i den idiotin (:


    Sverige har inte haft fri invandring sedan 1914. Vilka menar du är för fri invandring? Libertarianerna?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 31 Jul 14:25
    #18
    KillBill skrev 2018-07-29 18:26:18 följande:

    Sverige har inte haft fri invandring sedan 1914. Vilka menar du är för fri invandring? Libertarianerna?


    Dock kan man vandra in och ut som man vill utan att någon ifrågasätter, se bara på tiggarna som är här år efter år.
  • Äldre 31 Jul 14:29
    #19
    Noname00 skrev 2018-07-31 14:25:40 följande:

    Dock kan man vandra in och ut som man vill utan att någon ifrågasätter, se bara på tiggarna som är här år efter år.


    De romer som är i Sverige räknas inte som invandrare, de har inte ambitionen att bosätta sig i Sverige och de åker hem med jämna mellanrum.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du varit för invandring men ändrat dig nu?