• Claraaa

Ung & planerar barn

Hej alla :)

Är det några fler här som är unga och planerar barn? Själv är jag 19, hade varit roligt om det fanns fler i samma situation som man kunde snacka med :)

• Svar på tråden Ung & planerar barn
  • TrueLove12
    liseen08 skrev 2018-02-13 02:23:08 följande:

Vad skönt att ha folk att prata med! Jag har konstigt nog inte en enda vän som har barn eller planerar graviditet, så det känns såklart lite ensamt. Hur många försök har du hunnit med sedan ni tog beslutet nu?

Ja i vissa mån är de gott och ha någon att prata med annars hade de vart jätte jobbigt då ja har svårt att ha de för mig själv ibland.

Vad jobbigt då har du inte så många att prata med om detta då bra att vi finns här
  • saijda

Vad tror ni, är det ett svagt pluss? :0 Vågar inte tro det, att vi lyckades bli gravida igen direkt efter missfallet 11 januari <3
  • saijda

Vad tror ni, är det ett svagt pluss? :0 Vågar inte tro det, att vi lyckades bli gravida igen direkt efter missfallet 11 januari <3
  • Annaalexandra95
    saijda skrev 2018-02-14 01:23:34 följande:

Absolut!! Det är positivt! Grattis :D
  • saijda
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-14 08:09:02 följande:

Absolut!! Det är positivt! Grattis :D

Åh hoppas hoppas!! <3 tänkte ta ett digitalt nu i dagarna med för vågar knappt tro det :0
  • Pixolina12
    Åh kul med en sån här tråd! 
    Jag hoppar in här, har inte riktigt vågat skriva i forum förut men nu försöker jag Glad 
    Jag är 20 och min sambo 21, vi planerar vår första tillsammans, tycker också det vore kul att prata med andra och höra hur era planer ser ut. Själv har mina vänner inga planer på barn alls så man känner sig lite ensam..

Vi ska försöka om ungefär ett år (sa vi för några månader sen). Han vet att jag vill ha en vår/sommarbebis så vi ska nog börja försöka sommar/höst -18. 
    Hur ser eran situation ut? Hur länge har ni varit tillsammans, jobb, plugg, bostad? Mycket frågor haha.. Skrattande
  • Annaalexandra95
    Pixolina12 skrev 2018-02-14 14:15:05 följande:

Åh kul med en sån här tråd! Jag hoppar in här, har inte riktigt vågat skriva i forum förut men nu försöker jag  

Jag är 20 och min sambo 21, vi planerar vår första tillsammans, tycker också det vore kul att prata med andra och höra hur era planer ser ut. Själv har mina vänner inga planer på barn alls så man känner sig lite ensam..Vi ska försöka om ungefär ett år (sa vi för några månader sen). Han vet att jag vill ha en vår/sommarbebis så vi ska nog börja försöka sommar/höst -18. Hur ser eran situation ut? Hur länge har ni varit tillsammans, jobb, plugg, bostad? Mycket frågor haha.. 

Vad kul! :)

Jag är 22 år och min sambo 24. Vi har varit tillsammans i 4 år, bott ihop 3,5. Vi har både fast jobb och köpte hus för ganska precis ett år sen :) Vi båda flyttade hemifrån när vi var 16 för att gå gymnasiet på annan ort så vi har kanske hunnit med mer och mognat snabbare än andra i vår ålder vilket gjort att vi inte har så många jämnåriga vänner kvar. Mina närmsta vänner är 26 och 24, varav den sista har en dotter född sommaren 2017.
  • Pixolina12
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-14 14:52:55 följande:
    Vad kul! :)

Jag är 22 år och min sambo 24. Vi har varit tillsammans i 4 år, bott ihop 3,5. Vi har både fast jobb och köpte hus för ganska precis ett år sen :) Vi båda flyttade hemifrån när vi var 16 för att gå gymnasiet på annan ort så vi har kanske hunnit med mer och mognat snabbare än andra i vår ålder vilket gjort att vi inte har så många jämnåriga vänner kvar. Mina närmsta vänner är 26 och 24, varav den sista har en dotter född sommaren 2017.
    Så kul att du har vänner som har barn, blir himla avundsjuk! 
    Min sambo och jag har varit tillsammans i 2 år, sambos 1 år och köpte hus tillsammans i somras (flyttade in hösten -17). Han har fast tjänst och jag letar nytt jobb samtidigt som jag pluggar hemifrån.
    Jag har i princip tappat alla mina vänner eftersom de är intresserade av att festa och jag själv är intresserad av renovering och barn osv... Tråkigt då man liksom vuxit ifrån dem och har ingen aning hur jag ska träffa likasinnade.. Går knappt utanför dörren om dagarna eftersom jag inte känner någon i området.  Det är himla ensamt och det känns omöjligt att hitta vänner på ett nytt ställe..
  • Etty94

Jag och min sambo har varit tillsammans i över 6år. Vi båda är snart 24 år och ska börja i Maj med bebisverkstaden! Oskyldig

Svar på tråden Ung & planerar barn