DROGER=döden
Det har visat sig att låta polisen ta hand om drogfrågan ökar antalet dödade i samhället.
Det har visat sig att låta polisen ta hand om drogfrågan ökar antalet dödade i samhället.
Det började med att Mexikansk mat var inkörsporten till heroin i början på 1900.talet, och sen har det hoppat runt till olika substanser som cannabis är inkörsporten till, som tex LSD.
Gateway teorin är stendöd, vi pratar om promille på heroin, medan cannabis sniffar på 20-25%.
Men det gör inte cannabis till en gateway drog, det är för få heroinister för detta.
Men visst dagens försäljingssystem gör så att en del faller in på andra droger, då det är ett klassiskt försäljningsknep och säga "Nej, har ingen cannabis idag, men du kan få testa detta om du vill istället".
Jag får hoppas alla som tar droger gör aktiva val, annars är det riktigt hemskt och bli påtvingad droger.
Men vill du ha en gateway drog, så är alkoholen en, den kan jag garantera är en i ekvationen på de som tar droger och under påverkan av alkohol.
Du pratar om icke psykoaktiva metaboliter av THC, dessa syns 2-7 dagar efter intagande och ett tillfälle.
Flera veckor är fel.
Och THC finns inte ens i spårbara mängder efter 8-10h.
Och de som blir missbrukare är ~4% på cannabis(Källa:NIDA), så ~96% som aldrig får problem av sin konsumtion.
En legalisering frigör även ~25 miljarder vi lägger på jaga drogerna också, som inte har den allra minsta påverkan på tillgången för konsument.
Vi pratar om väldigt få, så varför ska jag nämna det för?
CAN litar jag aldrig på, det är en ren propaganda sida.
Men Rättsmedicinalverket de säger detta, är inte de trovärdiga menar du?
8-10h sitter THC i(efter detta finns det inte spårbara mängder THC i blodet längre), och 2-7 dagar på metaboliterna och ett tillfälle.
Har du problem med detta, så föreslår jag du tar upp detta med RMV istället.
Har aldrig diskuterat hur aktuellt legalisering är.
Det är ingen objektiv fakta i CAN, visst nått har dom fått rätt, men sååååååå mycket är fel.
Och den vi pratat om främst är ju en tydlig en och hur länge THC och TCH-syra finns i kroppen efter en gång.
Där litar jag hellre på de som kan sina saker som Rättsmedicinalverket, eller duger inte dom som källa för dig?
Och tar du en titt på forskningen som kommer ut idag, så kommer även du inse att CAN är inget annat än en propagandasida.
Och endast för de som aldrig vill lära sig nått.
Jag kan säkerligen motbevisa dig i allt du försöker ta ifrån den sidan.
Det är extremt många som tror att det som står där är dagens sanning.
Men saken är att de har väldigt få rätt där på CAN, men brukar bli så på en propagandasida.
Som jag brukar säga, om det är så farligt, varför då fara så ofta med osanning.
Finns ingen logik där.