Måste trappa ner oxy. Hjälp!
Jag har hamnat i en ond cirkel. Fick oxy utskrivet för smärtor, måste ta dem för att kunna leva normal, orka med arbete och familj. Inget snack om den saken. Men...
Jag tar alldeles för mycket. Mer än jag behöver för smärtan. Jag har blivit beroende och vet att jag missbrukar (första gången jag skriver det!). Jag vill inte hålla på såhär. Hitta på ursäkter för att få mer utskrivet, gå till olika läkare, köpa olagligt...
Jag måste trappa ner till en vettig dos. Enligt recept ska jag ta 5-10 mg dagligen. Jag är uppe i doser om 50-60 mg dagligen. Har varit uppe i 80 mg men trappat ner till 50-60 mg nu. Jag vill ner ännu mer, men behöver stöd, hjälp.
Är inte beredd att söka hjälp "på riktigt" ännu. Så jag hoppas att någon med erfarenhet vill bolla lite med mig här. Stötta, fråga hur det går, följa upp mig...
Finns det någon som tagit sig ur ett oxy/morfin-missbruk som vill berätta lite hur det var?
Är livrädd för abstinensen. Kommer den även om jag trappar ner till 5 mg innan jag klipper helt och bara tar vid behov? Eller kommer jag aldrig kunna ta den vid behov heller framöver?