Inlägg från: Anonym (Äpplen och päron) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äpplen och päron)

Efter ca 6 månader, vad HÄNDER?

Anonym (Magiska 6 mån??) skrev 2018-01-17 09:33:40 följande:

Det jag menar är att något verkar hända vid just 6 månader. Min och min sambos känslor blev starkare och djupare tex.

Vad är det som har gått snabbt menar du?

Vi flyttade ihop efter att ha varit tillsammans i tre år, och jag blev gravid med första barnet när vi varit tillsammans i sex år.

Tycker inte det är särskilt snabbt, faktiskt!

Jag tror personen menade att det gick lite snabbt de gånger det gick fel. Som den gången ni flyttade ihop nästan direkt. Eller beskrivningen av kär och galen och sen plötsligt inte. Då har man ju varit snabb på bollen och burits med av sina känslor. Vilket väl är naturens gång när det kommer till häftiga förälskelser. Det är inte konstigt att man svävar iväg på moln och tänker att det är för evigt eftersom man har rosa glasögon när man är nyförälskad.

Men är det rätt så är det ju inga problem liksom, så jag tror faktiskt inte att det är förhållandet med din nuvarande som avses i kommentaren du citerade.

Jag säger som de andra. I början är det lätt att hormonerna tar över. Det är ofta först efter några månader som den äkta kärleken kan ta över. Eller så infinner den sig aldrig och då tar det slut med nyförälskelsen.

Jag har dock svårt att bli förälskad, så jag hade inte någon kärogalenperiod, men kärleken växte sig superstark efter... tja ett par månader med ren vänskap... Och sen blev det bara starkare och starkare.
Svar på tråden Efter ca 6 månader, vad HÄNDER?