Inlägg från: Anonym (Lär om, lär rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lär om, lär rätt)

Grannar hotar att anmäla oss

Som övriga så hade jag heller aldrig accepterat om grannars barn börjat härja kl 4 på morgonen, helt oacceptabelt. Vräkta kan ni absolut bli och det kan gå fort! Jag hade en familj över mig när jag bodde i lägenhet, de hade en dotter på runt 3 år som vakna tidigt och somna sent. Till slut fick jag nog, ringde securitas varje dag fler ggr om dagen, kontaktade hyresvärden i omgångar och hyresnämnden på drygt två månader var de borta. Det gick inte att ha det så, jag fick ingen ro överhuvudtaget. Vad som hände med dem har jag ingen aning om och det skiter jag faktiskt i! Det struntade i att visa mig respekt och hänsyn och skrek bara när jag var trevlig och bad dem vara lite tystare! Tack o lov bor jag inte i lägenhet mer men om det skulle ske har jag insett att det är bäst att bo högst upp.

Det finns en gräns vad alla människor accepterar! JAg har en två åring själv men skulle inte låta han härja runt på morgonen. Det är svårt att få dem att sitta stilla jag vet. Går barnen på dagis? Om inte så borde de verkligen börja då blir de tröttare av det med. Jag tror inte ni hade vart så lyckliga om grannarna spelade musik sent på kvällarna vrålade och skrev och studsade över golvet när era barn ska lägga sig på kvällen. 

Anonym (Nesch) skrev 2018-01-16 23:46:53 följande:

Att ha barn är inget som grannar kan anmäla en för, det är sånt dom får ta eller flytta.

Inte för att de har barn men alla människor oavsett om du bor i lägenhet eller inte har rätt att få ro i sitt eget hem mellan vissa tider, det står ju tom i kontrakt för lägenheten. Det är inte okej att låta barnen föra oväsen mitt i nätterna, då menar jag leka, springa runt osv. Varför ska grannarna flytta för att någon annan för oväsen? Känns väldigt orealistiskt! 

Om man läser allt det här så förstår man ju att ts inte kommer att göra något åt det, för de första verkar de ju inte ens begripa att det är en störning de utsätter grannarna för! För det andra så verkar ts tro att det är grannarnas eller hyresvärdens fel. Det kan  bara resultera i att ts och familjen blir tvingade att flytta. Grannarna kommer troligen gå ihop mot familjen tillslut och då har de ingen chans oavsett om de har barn eller inte. Hade jag vart en av grannarna hade jag definitivt pratat med de andra för att få bort familjen ingen ska behöva bli väckt ofriilligt kl 4 på natten. Folk har ett liv att sköta! Jag vet själv när jag var i den sitsen, jag orkade inte med att studera eller något till slut. Jag mådde oerhört dåligt av att aldrig få ro hemma. Tillslut tröttnade jag och ringde störningsjouren fler ggr varje dygn, de fick åka ut o åka ut igen ett antal ggr per dygn. Mina grannar var lika respektlösa som ts tycks vara, barn är barn, de leker och rör sig! Men vad är det föräldrar inte förstår? De kan ju inte härja på dygnets alla timmar! Undra vad ts och sambon har för sysselsättning, har de inget liv att orka med om dagarna? Hade det vart mina barn så skulle jag omgående försökt att ta ur barnen det dåliga beteendet. I grund o botten är det ju föräldrarna som brister i sina rutiner och gränssättning. 

Sen kan man ju fråga sig varför den tidigare grannen flyttade? De kanske fick nog av ts ungar och den respektlöshet familjen visar. Det är inte så jäkla kul för de nya grannarna att flytta in på ett ställe och de första de möts av är bortskämda ungar som springer och stökar mitt i nätterna. 

Svar på tråden Grannar hotar att anmäla oss