• Nht

Skola årskurs 3

Hej,

Får era barn några läxor? Vår son går i årskurs 3 och det är knappt dom får några läxor värt namnet. Jag tycker läxor behövs för att sysselsätta barnen något på eftermiddag/ kväll?

Vad gör era barn annars på kvällarna? Eftersom vi även har yngre barn så är iPad, tv spel, tv titta de förbjudet Istället blir barnen uttråkade, vill inte hitta på några lekar... ska det vara så?

Tacksam för lite av era tankar

• Svar på tråden Skola årskurs 3
  • Nht
    Tow2Mater skrev 2018-01-16 19:42:31 följande:

Du uppforstrar dem till att bli utanför alla andra i skolan, och kanske t o m mobbade.

Han har en egen iPad men vill inte att han ska använde den för mycket. Max en timma i veckan. Läger man till all skärmtid så blir det betydligt mer än vad man själv växte upp med. Tror inte att det är nyttigt helt enkelt.
  • Nht
    Nht skrev 2018-01-16 20:13:26 följande:

Han har en egen iPad men vill inte att han ska använde den för mycket. Max en timma i veckan. Läger man till all skärmtid så blir det betydligt mer än vad man själv växte upp med. Tror inte att det är nyttigt helt enkelt.

Jag tycker det är så det ska vara. Jag vill ta del av grabbens skolgång men när gan varken har läxor och knappt några skolböcker så är det lite svårt. Oftast kommer han hem med lite utskrivna stenciler från skolan och då är det svårt att få grepp om helheten. Jag tror inte på modellen att skolan ska lära barnen utan att vi föräldrar måste arbeta med barnen. Skolan ger verktygen sen måste eleven tillsammans med föräldrarna arbeta vidare.
Svar på tråden Skola årskurs 3