Firenze skrev 2018-01-17 12:42:15 följande:
Men snälla, jag säger ju att du t.ex. kan sitta på kanten så att du inte är OMRINGAD av andra som knappar på datorerna. Det borde du kunna även i en liten sal. ;) Sitter du i ett hörn blir det MAX 3 personer runt dig, inte 6 soom nu. Du verkar onödigt negativ.
Ser även att du sagt att mobiler inte stör. De stör kanske inte DIG men andra kan uppleva det som mer distraherande att någon sitter med en mobil som vibrerar då och då. I min klass var det t.ex. många som störde sig på mobiler och folk som kom sent, men inte en enda som klagade på att folk var inne på Facebook. Jag förstår att du blir störd men du kan inte få dina 30 (?) klasskompisar att följa dina regler så då får du göra det bästa av situationen. Det är ett tips i all välmening. Sätt dig på en plats du trivs med, be föreläsaren att använda mikrofon och försök att fokusera på föreläsningen istället för vad andra har uppe på sin skärm.
Jag ger upp, det är uppenbarligen bara mig det är fel på som inte klarar av att andra skapar i värld onödiga ljud under föreläsningen. Livet går vidare, är färdig snart ändå. Har stört mig under några år, får väl fortsätta bli störd ett litet tag till. Hade bara förväntat mig mer av vuxna människor än att sitta med facebook under föreläsningen, men det var alltså fel. Lämnar det här, ha det bra.