Inlägg från: Anonym (Halvfullt glas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvfullt glas)

Problem med "sjuk" pojkvän

Anonym (Vafan) skrev 2018-01-17 22:14:08 följande:

Män mår sämre vid förkylning än kvinnor. Och sluta tramsa. I början av ert förhållande var det gulligt och inga problem att åka till affären och handla den där godisen. Skulle ni själva må dåligt skulle han finnas där. Ta hand om er man, kärringjävlar. Det är ok att tycka om sin man trots metoo 2018.

Nå. Jag väljer att tro att "kärringjävlar" är ett försök att provocera, för jag tar inte åt mig i alla fall. Jag tycker fortfarande det är "gulligt" och springer gärna och köper sjukling-presenter typ godis och fluffar kuddar... Jag tycker ju synd om min pojkvän när han mår dåligt! Det gör mig ledsen att han mår dåligt eller har ont nånstans. Jag bryr mig om honom. Och han är lika omtänksam tillbaka, självklart.

(Han utnyttjar det dessutom inte utan som jag skrev i #2 så får jag nästan tjata innan jag får lov att hjälpa, för han vill inte vila och bli uppassad förrän han är mer än bara lite krasslig.)

Och som sagt: kvinna som man, alla (nå många i alla fall) blir ju lite ynklig när man är sjuk, och vad gör det? Varför är det fel att vilja ha uppmärksamhet...

MEN det måste självklart funka båda vägarna; d.v.s. inte så att kvinnan oavsett hur sjuk hon är, ska ta hand om hushållssysslor och barn och sådär medans mannen blir uppassad så snart han snörvlar lite. 
    Flört Men är det rättvist, så absolut.
  • Anonym (Halvfullt glas)
    Corly skrev 2018-01-17 18:21:03 följande:

Istället för att göra narr av din pojkvän när han mår skit, varför kan du inte vara lite hygglig och pyssla om honom lite istället? Vad är det här att störa sig på? När jag är förkyld så mår jag ofta ganska dåligt, och det är jätteskönt att ha en trevlig partner som servar och tar hand om en då. Givetvis gör man samma tillbaka när den andre är sjuk. 

Instämmer, MEN: är det så att nån är lite snuvig och går och tycker synd om sig själv i två veckor fattar jag att man blir less. För jo, ibland får man fanimig rycka upp sig, le, och tänka positivt, inte dra ner alla andra i deppträsket. 
Svar på tråden Problem med "sjuk" pojkvän