• Leeno

    Om bebis gråter i vagnen?

    Hej! Jag har precis fått barn, hon är en vecka gammal nu. Vi har hunnit vara på två promenader hittills. Jag funderar på hur jag ska hantera situationen om hon börjar gråta medan vi är ute och går? Ska jag plocka upp henne i famnen såhär mitt i vintern? Hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Om bebis gråter i vagnen?
  • halfbaked

    Plockar upp. Nu är min etta visserligen född i augusti. Om du har åkpåse - lyft upp hela åkpåsen. Annars rekommenderar jag vinteroverall. Och kanske inte överdrivet långa promenader i alltför kallt väder. Dottern skrek första 3 månaderna i vagnen. Sedan somnade hon gott i den. F.om. att hon var 1 månad hade jag alltid med mig bärsele som jag la henne i. Annars rekommenderar jag bärsjal under en stor jacka om du vill ut och gå långt och bebis vill vara nära.

  • Anotherone
    halfbaked skrev 2018-01-18 05:13:00 följande:

    Plockar upp. Nu är min etta visserligen född i augusti. Om du har åkpåse - lyft upp hela åkpåsen. Annars rekommenderar jag vinteroverall. Och kanske inte överdrivet långa promenader i alltför kallt väder. Dottern skrek första 3 månaderna i vagnen. Sedan somnade hon gott i den. F.om. att hon var 1 månad hade jag alltid med mig bärsele som jag la henne i. Annars rekommenderar jag bärsjal under en stor jacka om du vill ut och gå långt och bebis vill vara nära.


    Så gjorde jag med!

    Min pojke avskydde vagn första 3-4 månaderna så jag hade alltid bärselen med mig för jag visste att så snart han vaknar så måste jag ta upp honom om vi ska kunna ta oss hem igen. Blev inga långa promenader där i början....
  • Carambolan

    Jag har använt vagn väldigt lite de första månaderna men då har jag antingen lyft upp dem i bärselen eller skyndat hem om vi är nära och barnet troligen är hungrigt. Jag har inte haft vinterkläder utan åkpåse i vagnen och en extra panel till min vinterjacka så att jag kan stänga den utanpå selen.

  • Trippelmamma76

    Se till att babyn är ordentligt klädd så att du kan plocka upp och trösta. Vissa barn gillar vagn, andra inte. En del vänjer sig, andra inte. Vi är alla individer. Men tröst och närhet behöver alla, det kan man inte få för mycket av!

  • Snuttis2

    Vår son skrek så fort jag la honom i vagnen så vi fick ställa den åt sidan o köra sjal o sele istället! Nu när han är fem månader accepterar han den men när han var nyfödd behövde han närheten till oss.

    Ta korta promenader som du tar två varv om det funkar. Nu är det rätt kallt här så vi är inte ute så länge ändå just nu. Klä barnet på ett sätt så du kan ta upp vid behov.

  • Snuttis2

    Vår son skrek så fort jag la honom i vagnen så vi fick ställa den åt sidan o köra sjal o sele istället! Nu när han är fem månader accepterar han den men när han var nyfödd behövde han närheten till oss.

    Ta korta promenader som du tar två varv om det funkar. Nu är det rätt kallt här så vi är inte ute så länge ändå just nu. Klä barnet på ett sätt så du kan ta upp vid behov.

Svar på tråden Om bebis gråter i vagnen?