Anonym (Undrande) skrev 2018-01-18 07:32:42 följande:
Har märkt att jag blir lite frågande om någon tar bort mig från Facebook. Oftast är det någon som sällan lajkar något jag lägger upp oj som jag hardålig kontakt med. Men många gånger så tycker jag det är lite sorgligt då det kan vara vänner jag haft där Facebook är den enda kanalen jag orkar/har tid osv, att upprätthålla någon form av kontakt. Man får ju på så vis lite information om hur personen har det osv. Självklart kan man ta upp telefonen och ringa, men det är ju inte alltid man klarar att hålla den kontakten med alla sina kontakter henom livet. Lite sorgligt.... hur tycker ni???
Jag tar bort folk jag inte har något intresse av, en del gamla klasskompisar från grundskolan, som jag inte ens var speciellt nära kompisar med ens då har jag rensat bort. De har lagt till mig på fb men hälsar inte ens på mig på stan när jag är i hemstaden på besök. Jag har inget intresse av att se deras bebisbilder och vill inte att de ska se mina privata bilder heller. Därför rensar jag bort.
Samma sak med ytligt bekanta som envisas med att lägga till en på fb. Jag vill inte ha kleti och pleti på fb men har ibland accepterat ändå för att de skickar när man är på samma tillställning.
Sedan har jag tagit bort en del människor som skriver att alla andra är idioter. Typ sitter i kö till försäkringskassan, suttit en halvtimme, att de inte kan göra ett bättre system, idioter.. Sedan några dagar senare skriver de typ nu har kommunpolitikerna beslutat om att bygga en park utanför mig, varför en park när vi behöver ett dagis nära oss? Idioter.... Och nästa vecka skriver: hemskickad från vårdcentralen med råd om att ta alvedon mot min huvudvärk, varför kan inte sjukvården ta någon på allvar, idioter... Det har jag tyckt varit hemskt provocerande när vederbörande kallar alla idioter..
Sedan tar jag bort folk som ralijerar om invandring, sprider fake news, ralijerar om feminism eller metoo.