• XAHHA92

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92

Det var det klassiska spökstrecket på testet igår... Negativt idag! Som om vi skulle ha sån tur att bli gravida.. Sen vi ansökte om utredning har hela den här processen varit ett enda stort hån mot oss. Jag vill bara påbörja IVF och skita fullständigt i den här jävla inseminationen!! Att göra en insemination som ger en chans på ynka 10% känns som ren tortyr!! Efter över två år som oförklarligt barnlös så borde vi få IVF direkt.

• XAHHA92
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 07:23:06 följande:

Hur blir det nu då? Fler insinuationer? Eller kan ni få ivf nu?

Måste gå genom två inseminationer till innan vi får IVF..
  • XAHHA92
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 07:40:30 följande:

Men va ?? Varför det ? Låter ju knas?

För de anser att vi är så pass unga :( Men de verkar skuta fullständigt i att vi försökt i över två år och att mitt AMH värde dessutom är väldigt lågt för min ålder. Blir så jäkla dåligt behandlad i den här processen
  • XAHHA92

Fick svar från RMC att de har semesterstängt och öppnar för hjälp om man får mens som tidigast 25/7. Tittade i min kalender och min mens kommer den 21/7. Detta kommer innebära att vi måste vänta ytterligare en månad!!! Vafan!!! Man kan ju undra när det ska hända något positivt i våra liv.

• XAHHA92
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-24 18:18:25 följande:

Åh vad tråkigt :( då kör ni nytt försök i agusti?

Japp, nu måste vi försöka själva två ägglossningar, helt i onödan och sedan ny insemination i slutet av augusti.
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-06-24 22:25:48 följande:

Så tradigt :(( varför ska allt innebära sån otur.

Jaaa :( och så snopet när det handlar om ynka 4 dagar!! Nu måste vi vänta till slutet av augusti istället..
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-06-25 07:43:09 följande:

Ja :((... å din mens brukar vara väldigt regelbunden va har ha för mig? Annars hade man kanske hoppats på att allt skjuts fram några dagar liksom.

Ska testa en omgång med progesterAll och se om jag kan skjuta fram mensen någon dag! Men som du säger så är min mens som en klocka, +/- en dag.
  • XAHHA92

[quote=78830814][quote-nick]Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:12:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Men guuud!! Stort grattis!! :D <3

• XAHHA92

Har haft äl smärtor hela dagen idag, men är bara på CD9... Vafan? Är bortrest och har därför inte kunnat ta test men jag känner igen mina äl smärtor. En äggblåsa kan ju knappast ha hunnit mogna till sig så här tidigt? Eller så har kroppen blivit i obalans efter sprutorna jag tog i förra cykeln.

• XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-07-01 02:59:30 följande:

Å vad jobbigt! Hur länge är du borta? Förra ggn kände ja smärta på cd 12. Aldrig haft så tidigt! Spolade äggledarna dagen innan så vet inte heller om d kan ställt till allt :/ ... min slemhinna va ändå jättetunn så hoppas inte ett skit denna månad..

Till idag. Tog ett test nu imorse och det var svagare än var det jag tog i förrgår! Så stegringen måste ju ha skett igår. Nää tänker det också, kroppen är ju säkert inte redo för det när den aldrig varit med om det tidigare. Iofs jag hade inte höga förväntningar nu ändå, med tanke på att vi inte ens blir gravida av insemination så varför skulle vi lyckas själva :(
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-07-01 10:29:21 följande:

Okej! Vilken dag brukar du ha äl? Ja man tänker ju så mer o mer :(.o du som helst ville ha längre cykel ju!! Så inseminationen kunde äga rum tidigare. Nästa ägglossnig har jag köpt hem ältester, ätit E-vitamin (ska va bra för tunn slemhinna, säkert bara hittpå) samt spolade ju äggledarna nyligen så aka satsa som tusan på nästa äl. Sen orkar jag nog inte hålla på mer innan vi får hjälp. Är så trött på planeringssex o misslyckanden.

Ja alla de här schemalagda gångerna man haft sex tär verkligen på sexlivet!! :( Det sägs ju att spolning ska ge bättre chans till en graviditet så jag håller timmarna för sig på nästa äl! Det hjälpte tyvärr inte mig :( Jag brukar få äl på dag 14 & den här månaden på dag 9. Så vääääldigt tidigt!
  • XAHHA92

Vafan händer med min kropp.... Har fortsatt att ta ägglossningstester eftersom jag inte var hemma sist när jag fick äl smärta. Jag kunde dock se en stegring på mina test sen dagen innan och dagen efter. MEN idag har jag fått ännu en stegring på mina test & känner jag min kropp så lär det bli positivt ikväll/inatt. Kan man ha två ägglossningar på en månad? 4 dagar mellan? Hade ju trots allt två äggblåsor vid inseminationen. Jag förstår ingenting!! Ni kan se dagens stegring på bilden..

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år