• LLW

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hedblomster skrev 2019-12-09 09:09:58 följande:

    Ja det gör så ont för jag hade ändå hoppats att få vara gravid under jul. Och jag har verkligen kommit in i en kris nu efter sjunde återföringen och tänker att något är fel och vi kommer verkligen inte lyckas på vanligt sätt med ivf :( Och min svärmor fällde någon kommentar till sambon, jag var inte med, om barnbarn... Hon vet att det är jobbigt för oss och menar inget illa och hon ville nog bara att sambon skulle dela med sig om hur det går men det gör ändå ont. Vi gör så gott vi kan...

    Jag har ingen samtalskontakt, har inte blivit erbjuden men vet att det finns... Känns dock som att jag inte förstår hur jag ska ha tid. Varje gång jag ska till sjukhuset måste jag vara borta minst halva arbetsdagen för det ligger så långt bort. Alternativet är väl vanliga kuratorn på vårdcentralen men hen är väl troligtvis inte insatt i detta.

    Också livrädd för framtiden samtidigt som jag bara önskar att det skulle vara över oavsett utgång på något vis. Så man kan gå vidare med sitt liv...


    Samma här.. första gången jag blev gravid i somras var jag så glad att jag skulle få vara höggravid under jul. Gör så ont när jag tänker på hur det kunde ha varit om allt bara gått vägen och blir ledsen när jag ser andra som är i samma vecka som jag skulle varit.

    Åh fy, kommentarer från andra klarar man sig utan! Vi behöver verkligen inte bli påminda.

    Förstår att det är svårt att få till tiden, men om det skulle gå kan jag verkligen rekommendera det. Önskar att jag börjat tidigare..

    Jag hoppas innerligt att 2020 är året vi äntligen blir mammor.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-26 09:38:41 följande:

    Jag plussade första ggn i hela mitt liv 13 december efter tredje insättning med ivf. Är i vecka 6+6 idag och ska på första vul imorn. Oroar sönder mig då symptomen kommer o går... hur går det för dig?


    Du anar inte hur mycket jag hoppas det går bra för er imorgon! Hur dags är det?
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-26 14:11:29 följande:

    Tack snälla!! Fyfan va orolig man är. Igår kände jag mig så jävla ogravid och va sugen på snus o öl typ lol... men imorse mådde jag mer illa. Har inte känt den där molvärken på några dagar heller. Imorn kl 13 får du hålla tummarna!! Såg att du plussat lite svagt imorse. Shit vad spännande. Men fattar att du är sjukt orolig. Hoppas det är tredje gillt nu.


    Håller tummarna så hårt nu!!! Berätta sen! <3
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-27 15:08:06 följande:

    Allt gick bra. Fan va nervös ja va innan. Hjärtat tickade på och klumpen va 9 mm. Galet. Har du testat något mer idag?


    Men så himla underbart!! Grattis vännen, jag blir så glad för din skull!! Wow vilken känsla det måste vara! Har du hunnit landa lite?

    Inte testat mer sen imorse men tror jag gör ett snart. Snacka om att man blir testberoende.. dock vet jag ju att jag borde vänta, det är ju testdag på torsdag så egentligen är det ju ingen idé att kolla innan. Men men. Logiken är inte ens vän i allt detta!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-27 16:43:05 följande:

    Ja det är helt overkligt. Jag trodde på nåt sätt att min kropp inte kunde bli gravid alls. Är lättad men samtidigt nervös över allt skit som kan gå fel. Men NU ska jag bara försöka slappna av! Nääää den är ju inte det direkt. Förstår att du vill testa. Har du massa test hemma? Jg förstår nervositeten om du plussar oxå. Men tänk att det ändå kanske är två som fäst o att det är dubbel chans att något klarar sig hela vägen. Men det är säkert svårt o tänka så...!!


    Hur har din kille varit i allt det här? Har ni flyttat ihop igen än?

    Jag har två kvar tror jag, sen kommer 15 nya på posten imorgon, haha! Har ett digitalt som jag sparar till testdagen tror jag, och hoppas det står 2-3 veckor då!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-30 14:02:04 följande:

    Shit så spännande! Har du testat något mer? Hur känner du dig i kroppen? Min kille känns otroligt lugn! Medans jag går runt o är rädd för att saker o ting ska gå snett så säger han hela tiden Att allt kommer Att gå bra. Vilket iofs är skönt. Skulle fan inte gått med två nervvrak :p. Han ska flytta in här igen. Det är bara 40 kvadrat dock!! O min kille pluggar ett år till. Så lite knivigt men men. Pappa kanske har några bra förslag. Ska bara berätta om graviditeten för honom först haha!!


    Känner mig precis som vanligt i kroppen. Lite illamående på morgonen om jag inte äter, men annars inget. Önskar mig mer symtom!

    Åh vad skönt att han är lugn ändå, speciellt om du är så orolig. Behövs kanske att han väger upp det lite :) Oj, haha ja då kanske ni blir lite trångbodda när den lilla kommer! Tänker ni kika på något större tills dess? Förstår om det känns lite knivigt men allting kommer ju lösa sig, förstå så länge ni längtar efter det här! Så himla glad för din skull alltså, äntligen händer det!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-01-03 20:46:24 följande:

    Hysteroskopi nästa vecka men känns som att allt tar en evighet. Vet inte när vi kan göra återföring igen. Tidigast februari antar jag. Mår skit och önskar att vi aldrig hade haft utomkveds och aldrig hade haft missfall. Tänker på en låt av Loke som slutar såhär:

    "Stjärnor tänds till liv när himlen vänder.

    De målar om den ifrån svart till mörkdjupt blå.

    Känns som jag når dina mjuka små händer.

    Och fast jag inte borde det så saknar jag ändå.

    För jag tror nog, nej jag vet, du skulle varit underbar.

    Men bara fortsätt vara det vi alla, fortsätt vara det vi alla var.

    Till dig från den som aldrig blev din far."


    Hej vännen! Vilken dag är det hysteroskopi? Ska du ta cytotec innan? Förstår att väntan känns förjävlig. Usch vad mycket tid som går när man inte kan göra annat än att vänta. Det är nästan det värsta i allt det här. Tiden.

    Så fin text! Träffar ju rakt i hjärtat.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-01-09 19:08:17 följande:

    Jag var där idag! Ingen cyotec för jag sövdes så det var full narkos haha... Fattar inte varför?! Äggplock går ju bra vaken. Men men. Allt såg normalt ut iaf. As per usual... Alltså det är ju bra att det är normalt, då kan jag sluta oroa mig för det, men ibland tänker jag att det vore skönt att hitta ett FEL. Eftersom de bara var inne och tittade tänkte jag fråga om vi får göra återföring denna cykel för jag ska ha ägglossning om ett par dagar... Men säkert vill de att vi väntar. Hade tänkt göra en stimulerad cykel bara för att testa, men kan lika gärna göra en naturlig till om vi får för vi har två i frysen nu och jag känner typ inte att jag är rädd om dom. Jag har inget problem med att "slösa" längre liksom. Nästa återföring blir oavsett den ÅTTONDE, så jäkla sjukt. Läkaren idag sa dock att han och hans fru gjort tio stycken innan det blev något så det var ju ändå lite skönt att höra. Känns som att alla som gjort såhär många måste åka utomlands typ.

    Såg förresten att du börjat blöda igen och jag är så så så himla ledsen för din skull även om jag fortfarande vill ha hopp för dig! Om det spelar någon roll i universum om man hoppas eller inte så vill jag hoppas för din skull, antar att det är svårt för dig själv att göra det :'(


    Men vad konstigt! Jag sövdes också men lik förbannat ville dom att jag skulle ta cytotecen. Skönt att du slapp iallafall!

    Förstår din frustration! Man vill ju bara veta VAD det är som gör att det inte fungerar. Tror du ni får testa att sätta tillbaka båda två den här gången?

    Ja jag blöder hela tiden typ. Har gett upp. Det är kört, jag vet det. Vill bara få det överstökat nu
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-06-29 19:56:53 följande:

    Hej tråden <3 Känt mig så ensam sen så många av er "tagit examen" härifrån. Undrar också hur det gått för tex Fifen?

    Min klinik har varit stängd i tre månader nu, stängde strax innan vår nionde återföring. Så jobbigt. Vi har startat upp processen med Olga fertility clinic i Ryssland men det ligger såklart också på paus just nu. Vi ska dit för hysteroskopi och ERA-test och massa blodprover, ja, nån gång... I höst hoppas jag. Försöker att inte tänka så mycket på det men det är svårt och gör ont. Hoppas alla har det bra om ni läser det här!


    Hej fina!

    Jag har tänkt mycket på dig men inte vetat om jag ska skriva eller inte.. vet inte om det känns jobbigt för dig att läsa :/ men undrat mycket hur du mår och hur det gått.

    Hade ni slut på försök hos landstinget eller beslutade ni att gå vidare iallafall? Hur har våren varit, har du gjort någon återföring eller har det varit stopp?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-07-03 07:57:46 följande:

    Hej! Såklart det är jobbigt ibland, jag är ju otroligt avundsjuk på de som lyckas, jag VILL inte vara avundsjuk på andra som kämpat men kan inte rå för det! Tycker såklart ni förtjänar det och vill ändå gärna veta hur det går <3 Men brukar gå in på din blogg och titta :)

    Vi har kvar landstingsförsöken men vill inte göra fler... De vill göra exakt samma protokoll en tredje gång och jag orkar inte det. Men om det drar ut på tiden med Ryssland kanske vi gör ett försök i Sverige ändå bara för att maxa tiden. Vi gjorde en återföring i februari senast :( Sen stängde dom. Men de öppnar i augusti igen, dock kan det ju bli fullt och vi blir nekade återföring.


    Det är ju så, man kan inte rå för avundsjukan. Och det är inget fel i det överhuvudtaget! Man behöver inte ens vara glad för andras skull om man inte orkar. Det viktigaste är att man tar hand om sig själv och gör vad som behövs för att genomleva det <3

    Jag förstår att ni inte vill köra samma igen. Vi gjorde ju korta tre gånger innan vi bytte till långa, men vi fick ju aldrig lika många blastocyster som ni så det blev ju inte så många återföringar. Hur många har ni gjort nu? Hoppas ni får börja snabbt i Ryssland! Vet du ungefär vilket upplägg ni kommer köra?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-08-06 19:15:18 följande:

    Hallå igen! Jag har sedan sist varit hos min privata gynekolog ett par ggr och tagit prover inför Ryssland (som vi för övrigt skjuter upp ytterligare pga krångliga inreseregler) och hon har hittat en cysta på min vänstra äggstock som växt mellan besöken (två månader emellan). Min vänstra äggstock har alltid varit den sämsta men har inte synts någon cysta förut. Nu sa gyn att det finns väldigt lite frisk vävnad på den, så ja den är väl inte till någon nytta i framtida behandling... Hon kallade den endometriom, vad jag förstår en endometrioscysta? Vet någon vad detta kan betyda i behandling? Har ju bett om att få prova långa protokollet förut men blivit nekad det. Kanske värt att fråga igen medan vi väntar på att åka till Ryssland? Vi ska förhoppningsvis återföra vårt sista frysta v 34 om det finns plats, de jobbar på halvfart så kan bli nekad... En ny sprutbehandling kan därför inte göras förrän tidigast oktober om vi gör en till i Sverige.


    Hej vännen!

    Åh vad tråkigt att höra om cystan, jag vet tyvärr inget alls om hur det kan påverka men hoppas att det inte ställer till det för er. Jag tycker absolut du ska fråga om att göra långa! Förstår inte hur de kan neka er, man har ju rätt att tycka till och vara med och besluta i sin egen vård. Vad tror ni i nuläget om tidsplanen om ni åker till Ryssland istället för att försöka igen i Sverige?

    Har du hört något mer om det blir någon återföring nästa vecka?

    Jag är så ledsen för er skull att ni dels måste gå igenom det här igen men också den här hemska utdragna väntan! Om man inte visste det innan blir det ju glasklart nu att det inte finns någon rättvisa i världen :( Hur har du haft det under sommaren? Går det koppla bort tankarna något alls eller är det stress och dåligt hela tiden?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-08-16 14:51:31 följande:

    Jag ska göra återföring imorgon om den bara klarar att tinas! Tror absolut inte det kommer gå vägen, men kommer kännas skönt att "vara klar" med dessa embryon iaf. Just nu har vi ingen tidsplan riktigt ang. Ryssland. Jag var på väg att boka men då ändrades reglerna för resa och nu är det för krångligt. Hade vi bott i Stockholm kanske men det blir för mycket borta från jobbet att åka dit för visum, för covidtest, för flyg etc och sen har kliniken chartrat plan men det är dyrare samt man är borta en hel vecka istället för tre dagar... Och så mycket ledighet har jag inte :/

    Hoppas du mår bra, snart är du förälder!!!


    Jag håller verkligen tummarna för er imorgon!! Fy fan vad jag hoppas på att det ska gå denna gång! Finns nog ingen jag unnar det mer!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-08-19 00:52:56 följande:

    Tack för att du hoppas <3 Allt gick bra, den tinades fint sa dom men det säger dom alltid. Jag hade velat ta det lugnt men vi måste hinna renovera klart det vi gör på stugan innan jobbet börjar på måndag så jag har burit tungt och målat och använt lacknafta och allt möjligt. Kanske inte spelar nån roll men känns sådär... Tror inte det kommer bli något men man hoppas ju såklart hela tiden ändå, så himla mycket.


    Åh vad skönt att den klarade upptiningen! Steg ett avklarat!

    Förstår att du velat vila nu, men förhoppningsvis kanske ruvardagarna går lite snabbare om du håller dig sysselsatt? Och såhär tidigt borde det ju inte kunna påverka!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-08-24 18:08:45 följande:

    Testade med predictor early men förstod det innan för jag får en speciell smärta som jag inte fått när jag plussat :( vet inte när det går enkelt att resa till Ryssland igen men räknar med efter årsskiftet nån gång :(


    Åh finaste du :( är det helt kört? Önskar jag kunde säga något som kunde hjälpa men jag vet ju hur hopplöst och åt helvetet det känns just nu. Finns ingen rättvisa i detta.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-08-29 08:27:35 följande:

    Ja det är kört, har fått mens och tiotusen negativa test :/ Får fortfarande inte prata med en läkare förrän efter testdag som är rd 18 och nu är jag på rd 12, men sen SKA jag återigen be om långt protokoll.


    Jävla skit också :( Tycker verkligen du ska be (egentligen kräva) att få köra långa. Finns ju ingen vettig anledning till att inte prova vid det här laget. Men då testar ni i Sverige en gång till innan ni går vidare utomlands då?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-09-11 15:14:42 följande:

    Vi hade tänkt det men vi ångrade oss... Vi åker till Ryssland i november för tester, december för äggplock och februari/mars för återföring. Kommer bli superkrångligt men jag hoppas det är det sista vi gör på ett tag...


    Hoppas tiden fram tills dess går snabbt för er! Vet ni på ett ungefär hur upplägget kring behandlingsmetod och mediciner blir? Och vad det kostar?

    Hur mår du nu under tiden?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-12-18 14:13:55 följande:

    Hej alla! Är i Ryssland för andra gången nu, haft äggplock idag och fått ut 15 ägg! Hoppas det blir något bra av det men vi brukar ju få flera bra embryon, problemen kommer ju när de återförs... Hoppas vi äntligen ska lyckas! Men återföring blir inte förrän om några månader.


    Hej!! Åh 15 är ju ändå lovande, men som du säger brukar det ju inte vara antalet som är problem. Hoppas att ny medicinering kommer vara lösningen för er, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara att vänta så länge. Jäklar vad stark du är som kämpar på och inte ger upp! Finns ingen jag hejar på och hoppas på lika mycket som dig!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år